Facebook își lansează propria platformă de podcast

Facebook își lansează propria platformă de podcast



Facebook urmează să-și lanseze propria platformă de podcasturi pe 22 iunie. Proprietarii de pagini de podcast vor putea să-și afișeze podcastul prin intermediul unui flux RSS într-un News Feed separat în cadrul rețelei sociale. 

Sursă: www.theverge.com

Acțiunea Facebook a fost tachinată încă din luna aprilie a acestui an, când platforma anunța că urmează să-și construiască propria versiune Clubhouse. La fel ca în cazul Clubhouse, experiența Facebook va implica camere audio live în care utilizatorii pot participa activ la discuții de actualitate.

În ceea ce privește podcast-urile, Facebook se bazează pe faptul că podcast-urile folosesc deja platforma pentru a încuraja conversația cu ascultătorii lor și pentru a-și promova emisiunile. Publicarea directă pe platformă le-ar putea facilita realizarea acestor obiective, oferind în același timp oamenilor un motiv în plus să nu părăsească niciodată aplicația Facebook. 

Facebook a făcut primul test public audio 

Pe 15 iunie, Facebook a găzduit primul său test audio public în SUA. Evenimentul a fost creat de CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, care a discutat cu colegii executivi și creatori.

Alături de Zuckerberg s-au alăturat vicepreședintele Facebook și șeful Facebook Reality Labs Andrew “Boz” Bosworth, Fidji Simo și trei creatori de jocuri Facebook.

Creatorii și-au folosit timpul din camera audio pentru a discuta despre jocurile pe Facebook și despre problemele legate de jocuri. De asemenea, Zuckerberg a pomenit despre lansarea unui nou tip de postare. Acesta urmează să se numească „Căutarea jucătorilor” și îi va ajuta pe utilizatori să găsească și alți oameni din comunitate cu care să se joace .

 

După cum vezi în imaginea de mai sus, experiența utilizării Live Audio Room de pe Facebook seamănă foarte mult cu cea de pe Clubhouse. Gazdele evenimentului apar în pictograme de profil rotunjite în partea de sus a ecranului, în timp ce ascultătorii apar în jumătatea de jos a ecranului, în pictograme mai mici. În mijloc este o secțiune care include persoanele urmărite de vorbitori.

Difuzorul activ este indicat printr-un cerc în nuanțele Facebook. 

În timp ce conținutul este transmis în direct, ascultătorii pot să „aprecieze” sau să reacționeze în alt mod la conținut prin folosirea butonului „Thumbs Up” din partea de jos a ecranului. Mai mult, pot alege să partajeze camera audio fie într-o postare pe Facebook, într-un grup, cu un prieten direct sau prin alte aplicații.

Un comutator sub meniul cu trei puncte al camerei „mai multe” îți permite să activezi sau să dezactivezi subtitrările generate automat. Tot de acolo poți raporta utilizatorii sau orice alte probleme întâmpini. 

Facebook și planurile de viitor

Zuckerberg a folosit evenimentul audio din 15 iunie pentru a vorbi mai larg despre planurile Facebook pentru economia creatorilor în viitor.

Cred că o viziune bună pentru viitor este aceea în care mult mai mulți oameni ajung să facă o muncă creativă de care să se bucure și mai puțini oameni trebuie să facă o muncă pe care o găsesc nesatisfăcătoare. Și, pentru a face acest lucru, trebuie, practic, să construim o grămadă de instrumente diferite de monetizare”, a explicat Zuckerberg. 

El a menționat, de asemenea, că instrumentele pe care Facebook le construiește depășesc jocurile, afirmând că platforma intenționează să sprijine jurnaliștii, scriitorii și alții.

În plus, Zuckerberg a vorbit despre modul în care compania nu-și va reține niciun procent din veniturile generate din conținutul creatorilor. 

Ochii realiști spun că decizia Facebook de a nu-și reține niciun procent din veniturile creatorilor de conținut este doar o manevră pentru atragerea mai multor creatori în serviciile pe care le oferă. Să fie oare adevărat? Are, oare, Zuckerberg intenții bune sau vrea prin orice preț să iasă în fața concurenților din industrie?

Clubhouse, de exemplu, încearcă în prezent creatorii cu o funcție de plată, unde creatorii își păstrează 100% din veniturile lor. Și finanțează spectacole ale unor creatori. Între timp, Twitter urmează să introducă o nouă modalitate de a plăti creatorii numită Super Follow.

 

_____
Sursă foto cover: Anton, Pexels