Una dintre problemele de care brandurile se lovesc atunci când încep să comunice şi pe Instagram este lipsa link-urilor din postări. “Păi cum aşa? Uite că Facebook are! Uite că şi Twitter are! Ca să nu mai vorbesc despre Pinterest şi Google+ şi atunci de ce Instagram e mai cu moţ? El de ce nu poate pune un link la fiecare postare pe care o pun?” – ar putea fi vocea a multor oameni pe social media care administrează branduri.
Bine, într-un fel le dau dreptate acelor oameni. Cum pot măsura cât a “costat” postarea aceea în timp şi resurse?
Well…când Instagram s-a pornit a fost doar o simplă aplicaţie de photo sharing (cu gânduri către business) pentru pasionaţii de fotografie. Cu timpul a început să devină un loc unde fotografii, atât amatorii cât şi profesioniştii, se “întâlneau” şi făceau schimb de experienţă (like-uri + comentarii). Apoi au venit întâlnirile cu instagrammerii, comunitatea a crescut şi brandurile au început să fie mai atenţi la mişcarea Instagram.
“Bine bine, punem poze, dar ce facem cu ele? De unde ne dăm seama câţi au văzut pozele?” Poate singurul mod de a măsura impactul unei fotografii este like şi/sau comentariile la poze. (Eu încă aştept acele statistici care să poată măsura engagement-ul, câte vizualizări a venit de pe facebook, twitter, foursquare etc)
Dar să vorbim puţin şi despre link-ul din BIO! Singurul link care poate fi accesat direct de pe Instagram.
Dacă e singurul link, atunci de ce puţine branduri (aici îi putem include pe fotografi, bloggeri, manageri, antreprenori, companii etc) nu au completat tot BIO-ul? Au uitat? Nu e relevant? “Oricum, instagram e doar aplicaţie unde pui poze şi gata, de ce aş mai pune şi un link?” Răspuns: ca să ştie lumea cine eşti şi ca să te cunoască mai bine!
Cum îţi completezi BIO-ul în Instagram? =Instagram are o pagină dedicată pentru răspuns.)
Pe profilul tău vei găsi un buton “Edit profile“. Click pe el şi te va duce într-un câmp unde trebuie să-ţi completezi datele:
1. Numele şi/sau Prenumele ori poţi chiar şi Nick-ul (dacă încă mai foloseşti nick)
2. Userul/Contul
3. Link-ul (despre care am tot vorbit mai sus)
4. Descrierea ta în maxim 150 de caractere
Eu mi-am completat simplu “Marketer, Blogger şi Instagram Enthusiast” iar link-ul pe care l-am folosit este cel al blogului Instagramology. Recunosc, nu am trafic pe blog de pe Instagram dar mă ajută la promovarea proiectului/blogului.
Prin urmare vă recomand să vă completaţi în întregime tot spaţiul de BIO. E gratis şi nu muşcă:)