Stock photos sau producție proprie?

Stock photos sau producție proprie?



Răsfoiam recent un e-book care explică la un moment dat că social media a evoluat foarte mult către visual și se străduiește pe cât posibil să producă și să scoată în față acest tip de conținut. Un truism, ai zice. Un truism, zic eu. Era normal să se ajungă aici. Pozele și graficele întotdeauna au atras atenția. Gândește-te numai la orele de biologie. Ai învățat mai ușor cum funcționează corpul uman urmărind planșele? Eu da.

Ingorăm clișeele?

Însă despre altceva vreau să vorbesc acum. În acest e-book numit “Innovative Marketing Tips to Make Your Business Sizzle” am dat peste următorul citat:

Ignore chiches

“No More Stock Photos! Ten years ago I saw a tip about adding a photo to every blog post. They’re today’s cliches, with no truth behind them. If your message cannot stand on its own, a stock photo’s not your solution. Blogs, Email, Twitter, Facebook, Instagram and Pinterest, etc., grant us the power to speak directly in our voices to our customers and employees and prospects. Our voices, verbal or writing or imagery, are the most powerful voices because they are unique and unique stands out. So, why distract that message with a stock photo?

– Zane Zafrit of Zane Zafrit

Omul are un punct de vedere cu care sunt de acord și unul cu care nu.

Sunt de acord cu pozele stock, dar doar în situații în care nu ai altă scăpare. Pentru mine sunt ultimul refugiu când nu mai am timp să pun la cale o ședință foto, când nu am buget sau apare ceva neprevăzut. Motivele pentru care nu le îmbrățișez de tot sunt multe, dar o să enumăr câteva ca să înțelegi despre ce vorbesc. Pozele stock, pentru mine cel puțin, sunt impersonale. Fiind impersonale nu sunt credibile. Nefiind credibile, articolul tău pierde. Site-ul tău pierde. Tu pierzi. Există poze stock bune, nu contest, dar și alea sunt vândute de mai multe ori, deci probabilitatea să se regăsească pe alte siteuri e destul de mare. Să zicem că pozele din categoria stock sunt bune în presă. Cred că acolo e singurul loc în care se integrează bine, fără să dea de bănuit.

Ilustrați, ilustrați, ilustrați

Nu sunt de acord cu faptul că Zane Zafrit spune nu trebuie musai să-ți ilustrezi articolele, chiar dacă aparent nu ai cu ce. Dacă faci asta… faci o foarte mare greseală. Când ai citit ultima dată un articol care nu avea măcar o amărâtă de ilustrație? Da, nici eu nu-mi amintesc. Așa că ilustrează. Nu cu poze de pe Google, nu cu poze stock, ci cu poze produse de tine sau colegii tăi.

O poză bine aleasă, care se mulează pe articol, prodce rezultate mult mai bune decât te-ai aștepta. Am fost acolo, am făcut asta.

Eu ilustrez articole cu poze produse de mine de ceva vreme și sunt foarte mulțumit de rezultat. O fac atât pentru mine, cât și pentru alții. Rezultatele sunt bune, cheltuilelile mai mici și bătătile de cap inexistente. Drepturi de autor, mentionarea sursei și așa mai departe.

Astfel că am destule motive să aleg oricând ilustrații din producția proprie, în detrimentul celor stock. Tu? Sper că nu faci parte din galeria celor care cred că dacă e pe internet, e gratis.

Profilul tău de Instagram sau de VSCO e o mină vizuală. Folosește-o. La fel și galeria foto din telefon. 

Leave a Reply

Your email address will not be published.