Treci peste Blue Monday cu aceste 6 tactici de marketing

Treci peste Blue Monday cu aceste 6 tactici de marketing



Blue Monday.

Te-ai săturat de sezonul rece? Și noi.

Ianuarie pare să fie o lună grea pentru majoritatea dintre noi. Culoarea gri pe care o vedem de fiecare dată când ne uităm pe geam ne face să fim posomorăți. De parcă primăvara nu ar mai veni niciodată.

Chiar și restul zilelor de sărbătoare și zilelor libere par să fie la ani lumină distanță. Ne salvează gândul la 24 ianuarie. 

Blue Monday este a treia zi de luni din ianuarie și este considerată cea mai deprimantă zi din an. Chiar dacă nici în restul anului zilele de luni nu sunt prea atractive, de Blue Monday motivația și productivitatea noastră este la cel mai scăzut nivel. 

Cum a început totul?

În realitate, Blue Monday „cea mai tristă zi a anului” nu există. Adică, este doar un produs de marketing. În 2005, profesorul de psihologie Cliff Arnall a publicat un comunicat de presă în care a susținut că folosind o „formulă matematică” a aflat care zi din întregul an este cea mai tristă.

Potrivit „calculelor” sale, data se schimbă în fiecare an în funcție de mai mulți factori: vremea, cantitatea de lumină solară, datorii, timpul trecut de Crăciun, nivelul de motivație și timpul trecut de la încălcarea rezoluțiilor de Anul Nou.

Când Arnall a reunit acești factori, a identificat 24 ianuarie 2005 ca fiind cea mai deprimantă zi a anului. Și că, în general, a treia zi de luni a fiecărui ianuarie este cea mai tristă zi a anului.

Pentru a o face să pară mai atrăgătoare și „științifică”, el a conceput chiar o formulă întreagă care descrie cum să identifice cea mai mizerabilă zi a fiecărui an.

Cum se calculează formula Blue Monday?

Chiar dacă pare o formulă drăguță, oamenii de știință au susținut imediat că atât formula, cât și întregul concept de „cea mai tristă zi a anului” nu au nici un pic de sens. De ce?

  1. Factorii utilizați în „formulă” au fost prea vagi (Cum poți defini „nivelul de motivație”?) și
  2. Chiar dacă cineva a încercat să pună factorii împreună, nu există nicio modalitate de a-i combina și de a obține un rezultat cert.

Mai mulți cercetători au fost, de asemenea, suspicioși față de autor și locul în care a fost publicată lucrarea. Care „profesor de psihologie” și-ar publica „descoperirile” într-un comunicat de presă în loc de un renumit jurnal academic?

Puțină claritate în Blue Monday

Nu a durat mult pentru a expune pe deplin autorul și adevăratul scop al „descoperirilor” .

Adevărații autori ai lucrărilor „Blue Monday” erau agenți de marketing de la un portal de călătorii Sky. Aceștia căutau o modalitate creativă de a promova călătoriile în străinătate. Afară este întuneric și frig – nimic mai bun decât să rezervi o excursie într-o țară însorită pentru a-ți însenina starea de spirit!

Sky Travel a contactat mai mulți academicieni cu o ofertă de a crea o formulă pentru a alege „cea mai bună zi pentru a rezerva o excursie” și pentru a lăsa compania să folosească numele academicianului ca autor al descoperirilor.

În ciuda faptului că a fost etichetat rapid drept „pseudo-știință” și „prostii” de către alți oameni de știință, „Blue Monday” s-a răspândit în toate părțile globului. Agenții de marketing din toate industriile au văzut acest lucru ca pe o șansă de a-și înveseli clienții și de a avea o vacanță după vacanță.

Idei de marketing de Blue Monday

Ești în căutare de idei pentru a învinge Blue Monday? Iată 6 sfaturi și idei pe care le poți implementa cu ușurință.

1. Mulțumește-le clienților fideli

Câte companii uită de clienții lor fideli în favoarea generării altora noi? Prea multe.

Este deosebit de ciudat având în vedere că actualii clienți sunt sursa majorității vânzărilor, cheltuiesc mai mulți bani pe companii și sunt bucuroși să recomande afacerea prietenilor sau familiei lor.

Blue Monday este un moment fantastic pentru a le aminti acestor clienți că îi apreciezi – prin răsplătirea acelor clienți cu o ofertă exclusivă sau trimițându-le un e-mail „Mulțumesc”.

Cu siguranță le va pune zâmbetul pe buze, chiar și într-o zi atât de mohorâtă.

2. Oferă transport gratuit pentru o zi

O mulțime de companii oferă transport gratuit în Blue Monday. Este unul dintre cei mai puternici magneți pentru clienți.

Livrarea gratuită permite clientului tău să obțină produsul pe care și-l dorește și fără a-și face griji cu privire la costurile de transport – și asta îi face mult mai probabil să apese butonul „Confirmă comanda”.

Poți oferi transport gratuit la o valoare minimă atinsă a comenzii (aceasta este cea mai populară opțiune). Dar, multe companii oferă transport gratuit necondiționat pentru toate comenzile, doar pentru Blue Monday.

3. Organizează un concurs

Competițiile sunt o modalitate sigură de a-ți distra publicul, în special de Blue Monday.

Și cui nu-i place să aibă șansa de a câștiga lucruri gratuite? Opțiunile pentru tema legată de „Blue Monday” sunt nesfârșite: cel mai bun mod de a „supraviețui” zilei, o rețetă pentru un fel de mâncare preferat, cel mai bun film pentru o zi tristă sau o competiție foto amuzantă.

Nici premiul nu trebuie să fie ceva mare și costisitor – de fapt, este mai bine dacă recompensele sunt mai mici și sunt legate de brandul tău. Astfel, veți primi înscrieri doar de la oameni care sunt interesați de brandul tău mai degrabă decât de premii.

4. Surpriză!

Oamenilor le place să primească cadouri neașteptate. Companiile știu acest lucru, așa că multe dintre ele plănuiesc să ofere ceva distractiv și neașteptat clienților lor – o cafea gratuită, o cutie de ciocolată, un produs suplimentar adăugat la comanda lor, mostre gratuite sau pur și simplu un cod de reducere pentru un serviciu.

Exercițiu: Ce fel de cadou ai putea oferi clienților tăi?

5. Sprijină o organizație de caritate

A da o mână de ajutor altora care au nevoie ar putea fi exact ceea ce oamenii au nevoie pentru a învinge ziua. Deci, de ce să nu folosești „Blue Monday” pentru a începe un parteneriat cu o organizație de caritate?

  • Promovează o organizație de caritate în comunitatea ta
  • Oferă un procent din vânzările tale
  • Oferă o sumă stabilită de bani oricând clienții tăi fac o anumită acțiune (cum ar fi distribuirea unei postări) 
  • Sau oferă produsele tale unor organizații caritabile

6. Inspiră în loc să vinzi

Este posibil ca unii dintre clienții tăi să nu aibă chef să cumpere nimic de Blue Monday. Cu starea lor de spirit deja scăzută, împingerea lor să cumpere ceva oricum ar putea doar să-i enerveze și mai mult.

Deci, ce altceva poți face în „Blue Monday” pentru a interacționa cu publicul tău?

O mulțime de lucruri:

  • împărtășește-ți playlistul
  • postează o poză amuzantă cu tine și echipa ta
  • scrie despre cea mai recentă realizare a ta (și încurajează-ți publicul să o împărtășească pe a lor).    

Indiferent ce tactici alegi să implementezi de Blue Monday, este important să nu tratezi problemele legate de sănătatea mintală ca fiind ceva temporar. Încearcă să fii alături de clienții tăi întregul an, nu doar în această zi blue. 

______
Sursă poză de copertă: Freepik.com