Tendințe Instagram pentru anul 2022

Tendințe Instagram pentru anul 2022



Anul Nou înseamnă și un bun prilej de a-ți verifica obiectivele și tacticile pe care le-ai implementat în strategia de comunicare a anului 2021. Dar 2022 poate fi un an și mai bun decât 2021. Asta dacă ai în vedere din timp tendințele pe care le adoptă rețelele sociale.

Ca parte a eforturilor sale de a conecta generațiile mai tinere și de a-și menține poziția, Instagram a publicat un nou raport de tendințe pentru 2022 pentru diferite categorii: muzică, creatori de conținut, food, vedete și multe altele.

După cum explică Instagram:

„Pentru a crea acest raport*, am apelat la mintea generației Z pentru a afla mai multe despre tendințele în creștere Instagram în categorii, inclusiv muzică, modă, creatori și vedete, beauty și multe altele. De la redefinirea modului în care abordează educația și ideea de „carieră”, până la declarații de modă maximaliste, aceste audiențe orientate spre viitor creează în mod constant realitatea în care doresc să trăiască.”

Raportul are 13 pagini, este realizat într-un stil pop și evidențiază tendințele cheie în mai multe domenii.

Ești pregătit să vezi cum să faci față anului 2022?

Tendințe Instagram în Fashion & Beauty

După 2 ani în care tendințele în modă au fost caracterizate prin îmbrăcămintea atletică, confortabilă dar și atrăgătoare, din punct de vedere estetic, tinerii încep să folosească moda pentru a-și arăta bucuria, optimismul, dar și pentru a se exprima. Din acest motiv, în următoarea perioadă, industria fashion se va axa pe moda alternativă. Adică, pe produse relativ mai scumpe, dar de calitate mai bună și sustenabile. Să fie oare acesta începutul sârșitului fast-fashion-ului? Vom vedea.

Pentru Generația Z, normalul nu există, iar perfecțiunea nu este o prioritate. Rasismul, LGBTQIA sau drepturile animalelor sunt doar câteva dintre aspectele care se conectează cu valorile de bază ale acestei generații. Având în vedere natura lor empatică, cauzele sociale vor deveni un mijloc eficient de a le stimula loialitatea.

Zona de beauty va fi marcată de un trend în ascensiune al produselor de beauty cu ingrediente curate, sigure și cruelty-free.

Artă. Muzică și dans

Conținutul video a adus multe schimbări în viețile noastre și a redefinit până și felul în care ascultăm muzică. Drept urmare, mai multe albume muzicale vor avea componente grafice. Mai mult decât atât, 41% dintre tineri declară că se așteaptă să descopere melodii prin intermediul rețelelor sociale. 

În ceea ce privește dansurile și provocările cu dansuri, 1 din 3 tineri se așteaptă să vadă mai multe provocări de dansuri în 2022.

Creatori și celebrități

Când vine vorba de influenceri și celebrități, 1 din 4 tineri cu vârsta cuprinsă între 13-24 de ani declară că micro-influencerii cu o audiență loială sunt cei mai importanți când vine vorba de trenduri. Așadar, dacă ești influencer sau creator de conținut, acum este momentul să-ți dezvolți o comunitate loială.

În cazul în care reprezinți un brand, colaborează cu micro-influenceri care, deși au un număr mai mic de urmăritori, pot avea comunități fidele.

Carieră și educație

Pandemia  a schimbat modul în care lucrăm și în care ne raportăm la programul 9-17. De exemplu, 90% din Generația Z consideră că cea mai bună educație vine din experiențele din viața de zi cu zi. 68% dintre ei consideră că job-ul este ceva ce „trebuie să facă”, nu trebuie să fie „cel mai important lucru din viața lor”.

Apropo, vezi cum poți crea conținut educațional pe rețelele sociale.

Wellness

Tinerii se gândesc tot mai mult la felul în care viața lor le afectează sănătatea mintală. Conform raportului Instagram, 1 din 3 tineri vor continua să investească în activități wellness în 2022. Așadar, meditațiile ghidate, exercițiile de manifestare și programele spirituale vor căpăta avânt. 

Află tot ce trebuie să știi despre Generația Z și despre tacticile care te pot ajuta să le captezi atenția.

În raportul publicat, se găsesc o mulțime de informații interesate și valoroase pentru cei care-și doresc să-și maximizeze abordarea de marketing pe Instagram în 2022. Să nu uităm: chiar dacă TikTok este în creștere, Instagram rămâne o forță în sine și merită remarcate diferitele schimbări și tendințe Instagram pentru 2022.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.