La ce ne putem aștepta în 2021 de la TikTok, rețeaua care a luat pe sus social media în ultimul an? Răspunsul de pe buzele tuturor specialiștilor este unanim: va crește exponențial în continuare. Gândește-te doar că, spre finalul anului 2020, TikTok avea peste 800 de milioane de utilizatori și era cea mai descărcată aplicație la nivel global. Mai mult, în România, deja a depășit Instagram ca număr de utilizatori.
Așadar, hai să vedem ce va presupune această creștere a rețelei în 2021.
TikTok va depăși 1 miliard de utilizatori
Din 2018 până acum, TikTok aproape și-a triplat numărul de utilizatori. Urmărind evoluția rețelei, App Annie – o platformă globală de tendințe în mobile marketing – estimează că TikTok va trece borna de 1 miliard de utilizatori în 2021. Mai mult, ar putea chiar depăși 1,2 milioane și contesta serios poziția pe care o are Instagram.
Conținut video de 3 minute
TikTok s-a definit ca rețea prin conținutul video de scurtă durată. La început, acesta putea fi de maxim 15 secunde. Acum, platforma testează posibilitatea de a urca clipuri de până la 3 minute. Dacă e de bine sau rău, părerile sunt împărțite. Unele voci consideră că este o ocazie pentru rețea să mai atragă din utilizatorii de pe YouTube. Dar și să ofere brandurilor și creatorilor spațiu pentru a include mai multă informație. În plus, există posibilitatea să mai scadă din tendința utilizatorilor de a crea clipuri din mai multe părți. Mai ales că sunt mulți dintre aceștia care nu reușesc să se încadreze într-un minut.
Pe de altă parte, gurile rele spun că utilizatorii s-au obișnuit deja prea mult cu formatul scurt. Drept urmare, vor accepta cu dificultate clipuri mai lungi.
Accent mai mare pe conținut educațional și probleme sociale
TikTok a anunțat la jumătatea anului trecut că își dorește să încurajeze mult mai mult conținutul educațional. A oferit, inclusiv, fonduri pentru a susține creatorii care generează astfel clipuri video utile. Nu doar atât, dar a și colaborat cu experți din diverse domenii pentru a promova lecții, experimente științifice, conținut motivațional, tips & tricks. Așa că, ne putem aștepta să continue să împingă în față acest tip de conținut și în 2021.
Mai mult, TikTok a început să încurajeze și conținutul menit să atragă atenția asupra problemelor sociale. Dar și asupra celor de mediu, de sănătate mentală sau legate de incluziunea persoanelor din grupuri dezavantajate.
Din ce în ce mai multe branduri pe TikTok și diversificarea opțiunilor de a face reclamă în rețea
Brandurile au început să înțeleagă ce potențial mare are TikTok. Mai ales pentru a ajunge la Generația Z. Tocmai de aceea, multe dintre ele vor include rețeaua în planurile de marketing pe anul acesta. După succesul campaniei autohtone Mirinda #MixUpYourSummer, cu siguranță, vom vedea și din ce în ce mai multe branduri din România pe TikTok. Mai ales că avem și un număr mare de vedete locale care și-au construit în 2020 o comunitate foarte activă în platformă.
Odată cu intrarea tot mai multor branduri, TikTok își va diversifica opțiunile de a face reclamă în rețea. Nu doar atât, dar va introduce funcționalități pentru a vinde direct din rețea.
Influencer marketing pentru promovarea brandurilor
Prezența a din ce în ce mai multe branduri pe TikTok va determina și o creștere a colaborării între acestea și influencerii de pe rețea. Pe lângă ads, influencer marketing va ajuta companiile să ajungă la comunități cu potențial mai mare de cumpărare. Mai ales dacă acești creatori de conținut vor știi să integreze natural colaborările în clipurile lor video.
Mai multe restricții pentru minori și măsuri mai drastice împotriva hate speech
Odată cu succesul rețelei, în special în rândul generației Z, TikTok a început să lucreze mai mult pe partea de protecție a minorilor. Pentru 2021, au anunțat și mai multe restricții pentru conturile utilizatorilor sub 16 anii, anume:
- Conturile acestora nu vor mai apărea la secțiunea de recomandări;
- Nu vor avea disponibile funcționalitățile de Duet și Stitch;
- Nu vor mai avea posibilitatea să descarce clipuri video pe dispozitivele proprii;
- Numai prietenii lor vor putea vedea și comenta la videourile acestora.
În paralel, TikTok dezvoltă o versiune dedicată copiilor, cu o moderare mult mai strictă a conținutului.
În ceea ce privește hate speech, rețeaua socială a anunțat că lucrează să-și perfecționeze algoritmii. Astfel, aceștia vor recunoaște mai repede conținutul și utilizatorii care incită la ură. Conținut pentru care va bloca utilizatori și închide conturi.
Un lucru e clar, 2021 va fi anul în care TikTok își va consolida poziția în rândul marilor jucători de pe piață. Mai rămâne de văzut ce se va întâmpla și din punct de vedere legal cu rețeaua în America, mai ales acum că Trump nu mai e președinte.
Tu ce părere ai despre aceste tendințe? Lasă-ne un comentariu mai jos.