Tips & tricks pentru un Instagram bio memorabil

Tips & tricks pentru un Instagram bio memorabil



Ești un creator de conținut și vrei să fii vizibil pe Instagram? Atunci, trebuie neapărat să ai și un bio pe măsură. Descrierea această funcționează asemeni unei cărți de vizită și poate fi cheia către a atrage mai mulți clienți sau colaborări. În plus, dacă bio este optimizat, rețelei îi va fi mai ușor să-ți împingă conținutul către un public relevant și să-l facă mai vizibil în căutări. Dacă nu știi de unde să începi, îți oferim noi câteva tips & tricks pentru un Instagram bio care să facă o primă impresie foarte bună. 

1. Optimizează-ți numele pentru Instagram

Primul pas pentru a-ți crea un bio de Instagram bun este să adaugi un cuvânt cheie alături de numele tău. Spre exemplu: Alex Popescu, Fotograf sau Diana Ionescu | Psihoterapeut. Deși multă lume nu realizează, numele pe Instagram este un tool de optimizare SEO foarte util. Dacă este customizat, poți atinge și mai mulți oameni, pe măsură ce aceștia caută anumite cuvinte cheie în aplicație. 

2. Alege o categorie descriptivă pentru Instagram bio-ul tău

Dacă ai cont de creator de conținut sau de business, ai posibilitatea să alegi o categorie care va apărea imediat sub numele tău. Instagram îți oferă câteva categorii prestabilite, dar și posibilitatea de a-ți descrie și mai în detaliu activitatea selectată. 

Tot ce trebuie să faci este să mergi pe profilul tău -> Edit Profile ->Category – aici vei găsi diferite opțiuni disponibile, ca: Artist, Musician, Blogger, Community, Digital Creator, Entrepreneur, Beauty, Photographer, Gamer și multe altele. Dacă vrei mai multe opțiuni, după ce dai tap pe o categorie, dă tap pe lupa din stâga. Astfel, îți vor apărea câteva alte activități mai detaliate.

Și această categorie este foarte utilă pentru Instagram bio-ul tău. Deoarece rețeaua va înțelege mai bine care este nișa ta și va afișa conținutul unei audiențe relevante. 

3. Descrie-ți skill-urile și spune care este publicul tău țintă

Un Instagram bio bun explică ceea ce faci și pentru cine. Astfel, dacă ești un antreprenor sau un creator de conținut, poți folosi această descriere pentru a te diferenția de competitori în industria în care activezi. Tocmai de aceea, trebuie să te gândești ce aptitudini ai. Sau cum îți poți folosi experiența să prezinți interes pentru potențiali urmăritori. Spre exemplu, dacă ești un freelancer în social media ai putea pune accentul pe faptul că te ocupi de gestionarea rețelelor sociale și că ajuți companiile mici sau mijlocii să fie vizibile în online. 

Instagram bio

4. Folosește cuvinte cheie relevante în Instagram bio

Odată ce ai creionat descrierea ta, analizează ce cuvinte cheie relevante poți include. Folosind astfel de cuvinte cheie în Instagram bio-ul tău va ajuta potențiali urmăritori sau clienți să identifice dintr-o privire dacă profilul tău este de interes pentru ei. Acestea te vor ajuta, mai târziu, și în strategia de conținut pe Instagram

Pentru a alege cuvinte cheie potrivite, încearcă să potrivești valorile tale de bază și interesele cu cele ale publicului țintă.

5. Adaugă-ți datele de contact 

Dacă ai profil de creator sau de business, poți adăuga în Instagram bio și câteva detalii de contact. Spre exemplu, poți include o adresă de email, un număr de telefon sau chiar și o adresă fizică. Partea bună este că sunt câmpuri diferite de descriere, așa că nu îți vor lua din cele 150 de caractere. Mai mult, îți poți încuraja potențiali clienți să te contacteze, dacă le promiți că le vei oferi o resursă gratuită dacă îți trimit un email sau un sms. 

6. Abordează Instagram bio-ul tău într-un mod creativ

Pe lângă a arăta cine ești și ce faci, Instagram bio ar trebui să fie un loc în care să-ți arăți personalitatea și creativitatea. 

Astfel, gândește-te dacă poți include în acesta: 

  • Emoji – pentru a spația textul sau pentru a înlocui cuvinte uzuale. 
  • Un hashtag de brand – util mai ales daca ai un concurs de promovat sau o campanie de user generated content. 

Cum spuneam și la început, Instagram bio este asemeni unei cărți de vizită, o idee mai personală. Tocmai de aceea este important ca acesta să surprindă cât mai bine conținutul pe care îl produci și să fie cât mai relevant pentru publicul tău țintă. 

Suntem curioși, Instagram bio vostru cum arată? Dați un copy-paste în comentarii și haideți să ne inspirăm reciproc.

____

Photo by cottonbro from Pexels