Cum poți străluci (= atrage atenția) într-o lume aflată într-o conutinuă mișcare și schimbare, aceasta este întrebarea! Răspunsul l-am primit (într-o importantă măsură) de la Andrei Dunuță, keynote speaker la “World of Digital” – Spring Edition 2024, care a vorbit despre “Arta de a atrage atenția – Elevator Pitch pentru Reels & more”.
Andrei este recunoscut pentru “Arta de a nu vinde” și crearea conceptului de “SPEAKINGS” – primul show de public speaking din țară, care dezvoltă public speaking-ul în Romania și România prin public speaking. Dincolo de teorie, speech-ul său a fost presărat cu exemple practice și sfaturi utile, dar – mai ales – cu acel sentiment puternic de “DA, se poate!” și “antrenamentul bate talentul”.
“Oamenilor nu le place să li se vândă, dar iubesc să cumpere” (Jeffrey Gitomer – The King of Sales) este citatul cu care și-a deschis prezentarea Andrei. E de meditat și, cumva, de recunoscut că noi, oamenii, avem tendința de a lua decizii emoțional și de a le argumenta rațional.
Abilitatea de a-ți vinde ideile, de a atrage și de a menține interesul publicului este crucială și, practic, ingredientul “secret” în rețeta succesului, indiferent de domeniul de activitate. Față de offline, unde într-adevăr sunt mai multe cârlige sau șanse de afirmare, e dovedit științific că în mediul ONLINE bătălia e cu mult mai mare, aici având la dispoziție doar una, două, maxim trei secunde pentru a “convinge”/ a fi urmărit/ a vinde.
Vestea bună-minunată este că, fiind vorba despre o ABILITATE, aceasta se învață și, oricât de puțin talentat sau lipsit de creativitate te-ai simți în acest moment, să știi că poți dobândi skill-uri de public speaking/ sales/ captare a atenției. Important este să-ți dai șanse să încerci, șanse să înveți și, inclusiv, șanse să greșești.
Poți începe cu un exercițiu de imaginație, utilizând tehnica “Elevator Pitch” (= cartea ta de vizită verbală). Imaginează-ți că te afli într-un lift cu potențiali investitori/ clienți/ urmăritori. Ai doar câteva secunde la dispoziție pentru a-ți prezenta ideea ta grozavă. Ce ai spune în spațiul unei călătorii de 30 de secunde cu liftul?
Andrei a făcut un clasament cu 10 deschideri de succes în online, acele “cârlige” cu care am putea atrage atenția în reel-urile sau videourile de pe Social Media. Acestea toate și-au dovedit funcționalitatea, important este să le alegi pe cele care ți se potrivesc, dozându-le în funcție de propriul stil și personalitate.
- O întrebare.
- Un citat.
- Un catch phrase (propoziție refren).
- O propoziție neașteptată.
- O linie de dialog.
- O statistică.
- O poveste.
- “Imaginează-ți!”
- O imagine / un scurt video.
- O glumă, autoironie.
- /pentru profesioniști/ Începi spontan.
Apropo, deschiderile cu formulele de salut sau diverse formalități sunt boring, zice Andrei Dunuță, iar boring ≠ greșit.
În loc de concluzie, “Nu este imposibil să fii un speaker bun în online sau offline, indiferent de vârstă sau domeniul de activitate. Este OK să înveți și este OK să greșești”, spune Andrei Dunuță, îndemnându-i pe creatorii de conținut de la “World of Digital” să își structureze mesajele, să își definească clar punctele forte și să creeze conținut care să rămână imprimat în mintea și inimile audienței lor.
World of Digital este un concept Energy Creative Corner! Urmăriți-ne pe Facebook și Instagram pentru mai multă INSPIRAȚIE și MOTIVAȚIE în DIGITAL WORLD & Nu ratați următoarele OFFLINE MEETINGS OF ONLINE CREATORS!