World of Digital Summit 2021 – Day 1 – What’s now

World of Digital Summit 2021 – Day 1 – What’s now



World of Digital Summit 2021 a fost primul eveniment găzduit sub noua identitate World of Digital. Dar și un adevărat maraton de 3 zile de informații valoroase de la specialiști recunoscuți în digital, marketing și comunicare. 

“Trecerea de la World of Instagram la World of Digital a venit natural, dat fiind faptul că ne petrecem mare parte din timp în spectrul digital, iar solicitările de a răspunde la întrebări din mai multe arii au crescut considerabil”, a declarat Laura Pîrlog, inițiatoarea și organizatoarea World of Digital Summit.

Dacă ești curios ce idei interesante au punctat speakerii în fiecare zi, urmărește în continuare blogul World of Digital pentru highlights de la fiecare prezentare. 

Citește mai jos ce au avut de împărtășit în prima zi a Word of Digital Summit 2021 Alexandru Negrea, Ana Maria Diceanu, echipa Mind Arhitect, Alex Ciucă și Mircea Bravo despre starea actuală a industriei de creare de conținut, provocări și oportunități. 

World of Digital Summit 2021 - negrea1

Alexandru Negrea – Organic sau paid? What’s now 

Alexandru Negrea, consultant și trainer Social Smarts, a deschis conferința World of Digital Summit 2021 cu o afirmație mai puțin încurajatoare. Anume: reach-ul organic nu are nici o garanție, din punct de vedere marketing. Iar dacă ești o companie care are KPIs de trafic sau de reach ai nevoie să faci campanii cât mai bine gândire de ads. Asta pentru că reach-ul organic a devenit un bonus, ceva extra de care să ne bucurăm că există. 

Ce mai trebuie să rețină companiile este că nu au fani, ci followers, oamenii care le urmăresc pentru ca au un interes foarte clar. De aceea business-urile trebuie să fie pragmatice și să înțeleagă că nu pot obține un funnel fără buget. 

Dacă ai buget poți să creezi un funnel complex prin care să faci și upselling. Mai ales dacă faci targetarea prin audiențe personalizare sau cross-platform. 

Concluzia lui Alex a fost ca orice companie trebuie să folosească paid content într-un mod inteligent și vor avea parte și de reach organic. 

World of Digital Summit 2021 - diceanu

Ana Diceanu – Branding, poziționare și social media. What’s now 

Următoarea pe scena World of Digital Summit 2021 a fost Ana Maria Diceanu, Owner & Managing Director Brain 4 Strategy. Aceasta a povestit că, în ultima perioadă, s-a pus foarte mult accent pe personal branding, mai mult decât pe personal brand. Acest lucru întâmplându-se atât pentru angajați, cât și pentru antreprenori, business-uri sau lideri. Tocmai de aceea, ar fi bine să investim din ce în ce mai mult în eforturile de personal branding și să facem lucrurile mai conștient. Mai ales că networking-ul virtual este mult mai greu, este mai complex, dar e cu atât mai important.

Din punctul de vedere al Anei, un brand trebuie să ofere posibilitatea publicului să aibă acces la informații reale, transparente. Și recomandă o investiție în trainingul acelor persoane care ar putea fi liderii de opinie ai companiei.

Ana a subliniat și 3 lucruri de reținut pentru orice brand:

  • Asumare. Să-ți asumi că ești altfel decât ceilalți și să conștientizezi că nu poți să fii ca topul industriei, dar să știi ce poți și ce nu poți să faci. 
  • Nișă. Caută nișa, sau chiar nișa la nișă, definește-ți publicul și caută-te, vezi ce rezultate ai. Îți va schimba perspectiva.
  • Canalul potrivit. Găsește-ți canalul  care te reprezintă, unde te simți confortabil și acolo vei putea să folosești tool-uri de branding personalizate în funcție de specificul fiecărei rețele sociale. 

Mind Architect – What’s now in podcasting. Cum construiești un business în jurul unui podcast 

Următorul speaker la World of Digital Summit 2021 a fost Dorin Boabeș, Co-founder & partner at MindArchitect.ro. Acesta a povestit despre cum a reușit împreună cu Paul Olteanu să construiască o afacere în jurul unui podcast de succes. Mai mult, a generat și un întreg ecosistem de învățare la care urmăritorii au acces pe bază de abonament. 

Dintre lucrurile pe care echipa Mind Arhitect le-a învațat pe parcurs despre podcasting a fost cât de importantă este o structură . La ei, conceptul podcastului e prezentat la început și apoi au 3 exemple – unul din mediu business, unul personal și unul între-, și tips and tricks foarte practice. Această adresare atât către mediul de business, cât și cel personal i-a ajutat să atingă un public mult mai larg. 

Dorin a împărtășit și că, pe sezon, au peste 10.000 de ore de muncă. Mai mult, sunt 8 oameni, 4 dintre acestea fiind și vocile podcastului. Tocmai pentru că e multă muncă în spate, încearcă să-și ia niște riscuri calculate. Și întreabă des comunitatea, la al cărei comportament se uit atent. Mai ales de când există și o parte comercială. Lucru pe care îl și recomandă oricăror creatori de conținut. 

Alex Ciucă –  Influencers vs mass media. What’s now 

În prima zi de World of Digital Summit 2021 am avut ocazia să stăm de vorbă și cu Alex Ciucă, Managing Partner Superior Media, pentru a face o paralelă între mass media și influencers. Prima o observație a lui Alex a fost că, deși influencerii au mușcat tot mai mult în ultimii ani din bugetele companiilor, vedetele au început să recâștige teren. Acest lucru s-a întâmplat, în mare parte din cauza pandemiei. 

Pentru că au pierdut colaborări, vedetele clasice au trecut în online. Astfel au aglomerat și mai mult piața de creatori de conținut, iar influencerii cu ștate vechi și urmăritori falși au avut de suferit. Vedetele din mass media câștigă pentru că vând și transfer de reputație. E clar că influencerii, din acest punct de vedere, ajung pe planul doi chiar și în online.

S-au întâmplat și lucruri bune, comunitățile puternice s-au consolidat și creatorii de content și-u îndreptat atenția spre podcasting. Mai mult, s-a întâmplat o aerisire a peisajului digital si a zonei de content. 

Mircea Bravo & Co – What’s now în video content. Totul despre profesionalizarea unui produs media destinat social media 

La finalul primei zile de World of Digital Summit 2021, am avut o discuție foarte interesată cu Mircea Bravo și o parte din echipa sa – Andrei Vereștiuc și Cristian Ilișua. Proiectul Mircea Bravo a început în 2014, cu tot cu business plan și valori. Inițial filmau cu camera ascunsă și au avut ceva succes, dar din 2016 au trecut la făcut sketch-uri și la a avea o echipa de creație, colaborări cu mai mulți actori, echipă de filmare etc.

Pentru ei, cel mai important lucru este creativitatea. Așa că au cautat mai puțin să aducă în echipa lor vedete, ci oameni cu idei. Acum au o echipă de creație solidă de 6 oameni. 

Dacă ar fi să ofere câteva sfaturi, acestea ar fi să:

  • Urmărești ce vrea publicul tău și să le oferi asta;
  • Găsești elementele care te diferențiază;
  • Fii flexibil, să te poți folosi de orice apare nou ;
  • Lași actorii/creatori de conținut să aibă libertate de creație și interpretare;
  • Permiți generarea de cât mai multe idei prin colaborare;
  • Pui produsul într-un mediul natural și autentic. 

Moderatorii evenimentului au fost Laura Pîrlog & Marian Hurducaș.

Împărtășește-ne în comentarii ce idee ți-a rămas de la speakerii din prima zi de World of Digital Summit 2021. Și nu uita sa urmărești website-ul nostru pentru ideile din Ziua 2 și Ziua 3.