World of Digital Summit 2021 – Day 2 – What’s trending

World of Digital Summit 2021 – Day 2 – What’s trending



A doua zi din cadrul evenimentului World of Digital a fost despre What’s trending pe rețelele sociale.

World of Digital Summit 2021 a fost primul eveniment găzduit sub noua identitate World of Digital și un adevărat maraton de 3 zile de informații valoroase de la specialiști recunoscuți în digital, marketing și comunicare. 

Citește mai jos ce au avut de împărtășit în cea de-a doua zi Word of Digital Summit 2021 Costin Cocioabă, Laura Savu, Clement Nicolaescu, Edi Chereji, Andra Nistor, Răzvan Moței și Ana Gum despre What’s trending în crearea de conținut și rețelele sociale.

Costin Cocioabă – What’s trending in influencer marketing 

Costin Cocioabă, Influencer Marketing Manager la 2Performant, spune că urmează să apară un nou tip de influenceri. Din această categorie vor face parte două tipuri de persoane: micro influencerii (sau influencerii medii) și cei care se vor naște în perioada asta.

Iar ca skill-uril necesare, noii influenceri vor trebui să aibă carismă, să știe ce vând și să fie plăcuți.

Din punctul său de vedere, colaborările long-term sunt cele mai benefice, atât pentru brand, cât și pentru influencer. Dacă un influencer îți folosește produsele sau serviciile în fiecare zi, reușește să stabilească un long-term partnership cu brandul. Adică, nivelul de încredere se transferă foarte frumos de la influencers spre brand și nu este nimic forțat. Iar avantajul este că, pe lângă awareness, în timp, se produc și vânzări organice. 

Colaborările long-term ar putea funcționa foarte bine în cazul:

  • celor care sunt Digital Natives sau oameni de Media și care nu pot fi contorizați după numărul de like-uri
  • KOLs – când preferi să ai alături un om care este văzut ca un bun profesionist

Tot din categoria What’s tranding face parte și ClubHouse – prima rețea socială care a reușit să suplinească niște nevoi. Cu ajutorul noii rețele sociale, vor crește oamenii care au o voce plăcută, dicție și care știu lucruri. Pentru că nu mai poți să fii superficial și să vorbești 10 minute fără sens.

World-of-Digital-Summit-Day-2-Costin

 

Laura Savu – What’s trending on TikTok in România & Worldwide 

Laura, Global Community Manager la TikTok, spune că TikTok e un snapshot of real life, e un snapshot al unui moment din viața ta. Cele mai trending categorii de conținut rămân muzica, gaming, beauty, travel, DIY, cooking occupation și mai ales partea educativă. 

Cu alte cuvinte, TikTok e o aplicație mass market – indiferent de cine ești și ce cauți, găsești content relevant.

Trebuie să înțelegi modalitatea de funcționare a oricărei platforme pe care vrei să intri și să o folosești în avantajul tău, pentru a deveni trendsetter. 

Chiar și pentru artiști, TikTok a devenit o componentă esențială în planul lor de comunicare. Atât la nivel global, cât și la nivel local, există artiști sau melodii care s-au lansat pe TikTok. Platforma este un tool și pentru label-urile de muzică, dar și pentru artiștii individuali. 

În România, TikTok a depășit market penetration vs Instagram, fiind astfel singura țară în care s-a întâmplat acest lucru. Prin comparația cu celelalte piețe, piața din România este una mică. În schimb, în România sunt mai mulți creatori de #contenteducațional, vs Germania, Italia sau UK ca număr de video-uri create și vizualizări. 

Dacă ești creator de conținut, pentru a atrage atenția pe TikTok, ar trebui:

  • să ai o verticală de content pe care te axezi (travel, food, beauty).
  • să fii constant și să postezi după o  anumită strategie.

În ceea ce privește brandurile, din septembrie 2020, TikTok a lansat componenta comercială care oferă brandurilor o serie de beneficii:

  • Diferite tipuri de ads ( top view ads și native ads);
  • Branded hashtags;
  • Branded filters;

În luna mai, 2021, urmează să se lanseze TikTok pentru business, iar brandurile și agențiile vor învăța direct de la cum se poate folosi aplicația în beneficiul lor, printr-o serie de workshop-uri.  

Clement Nicolaescu: What’s trending in audio content? 

Clement, fondatorul The Live Agency și IM.CITY, pare să dezvăluie misterul din spatele conținutului audio care câștigă tot mai mult teren printre utilizatori.

Conținutul audio, odată cu evoluția tehnologică video, a fost considerat puțin perimat. Însă, realitatea pare să fie alta. Conținutul audio este util și te îndepărtează de cea mai mare problemă actuală: screen time-ul.

Prin transmiterea pe IM.CITY, poți face disponibil cât mai mult din conținutul creat pe ClubHouse. 

Conținutul audio este trending pentru că aduce comunitate, claritate și viteză în comunicare. Este posibil ca pe viitor, comunicarea audio să aibă o și mai mare valoare.

Edy Chereji – Cum rămâi relevant când industria ta e în stand by. Is there anything trending?

Edy, Head of Marketing&Communication Untold, a oferit câteva posibile soluții și speranțe în ceea ce privește industria de evenimente.

În anul de pandemie, pentru a-și păstra relevanța, au căutat motive să fie aproape de publicul lor: experiența pe un vas de croazieră, emisiunile transmise pe TV și în online, plaja Neversea și proiectul de Revelion au însemnat o rememorare a atmosferei de festival. 

Pe lângă aceste încercări de a rămâne aproape de publicul Untold, s-au făcut demersuri pentru creionarea unui plan viitor pentru evenimente. Astfel, au găsit 3 soluții pentru ca publicul să poată să participe cât de curând la evenimente:

  • Testare rapidă non-invazivă;
  • Cei care s-au vaccinat să aibă șansa de a participa la evenimente;
  • Cei care au trecut prin boală cu dovadă în acest sens să poată participa la evenimente.

Dacă reușesc să creioneze acest manual pentru a putea selecta corect oamenii care au voie să participe și nu reprezintă un risc, Edy consideră că nici măcar nu ar mai fi nevoie să se limiteze participarea la evenimente. 

Andra Nistor – What’s trending in comunicarea instituțională? Cum folosești content creators 

World-of-Digital-Summit-Day-2-Andra

USDA (Departamentul de Agricultură al Statelor Unite) înseamnă tehnologie pentru agricultură, creșterea vitelor, pescuitul sustenabil, programe de dezvoltare în agricultură și multe altele. USDA nu se promovează ca brand, ci ajută companiile din Statele Unite să se promoveze. Mai corect spus, ei nu promovează brandul, ci produsul.

În comunicarea locală, înainte de pandemie, focusul a fost pe comunicarea B2B cu companiile importatoare și cu restaurante. 

What’s trending in această perioadă pentru USDA au fost campaniile de brand awareness pe care le-au avut cu bloggeri, cu specialiști în vin și degustări online. Pentru ei, trendul înseamnă să fie aproape de consumatori.

În momentul în care nu ai o relație de prietenie, ai o relație automată care nu funcționează. 

Răzvan Moței și Ana Gum What’s trending on micro content creators world

Dacă ești un micro influencer și vrei să-ți construiești o comunitate, trebuie să fii atent la what’s trending. Pentru asta, conținutul tău poate să fie:

  • Inspirat din evenimentele zilnice;
  • Inspirat din hashtaguri care au același conținut cu al tău;
  • Îndrăzneala de a spune lucrurilor exact așa cum le crezi;
  • Despre campanii cu sens pentru comunitate;
  • Amuzant, dar nu cringe;
  • Informativ;

Un trend îți va fi benefic doar dacă este perfect aliniat cu experiența ta profesională.

 

World-of-Digital-Summit-Day-2-Răzvan-Gum

Acum că ai aflat What’s trending și cum arată viitorul, citește și What’s now ca să vezi ce se întâmplă în momentul actual. 

Împărtășește-ne în comentarii ce idee te-a inspirat de la speakerii din cea de-a doua zi a evenimentului World of Digital Summit 2021.