Instagram Reels este unul dintre cele mai populare formate de social media în acest moment. În timp ce Instagram a fost întotdeauna o platformă valoroasă pentru companii și creatorii de conținut, Reels vine cu noi oportunități.
Ce sunt reels și de ce le facem?
Așa cum spuneam în acest articol, TikTok a influențat rețelele sociale să caute soluții pentru conținut video de scurtă durată.
- Reels sunt clipuri video cu o durată de maxim 60 de secunde, comparativ cu cele maxim 10 minute de pe TikTok.
- Sunt dinamice: poți adăuga tranziții, muzică și efecte speciale.
- Au cel mai mare reach de pe Instagram.
- Au cea mai mare durată de viață. De exemplu, dacă o postare clasică are o durată de viață de 24-48 ore, apoi dispare, reels au o durată de viață de până la 6 săptămâni.
- Cresc șansele să ajungi în zona de explore.
Conform statisticilor, reels au parte de engagement cu 22% mai mare decât postările video clasice.
Cum creezi un reel în câțiva pași
Dacă vrei să creezi un reel și nu știi exact de unde să începi, îți oferim câteva linii directoare de care să ții cont. Gândește-te ce și cum vrei să transmiți prin respectivul reel.
- Notează structura și ideile pe care vrei să le cuprinzi;
- Alege durata (max. 60 secunde);
- Alege melodia pe care o vei folosi în fundal;
- Filmează și editează materialul;
- Adaugă text cu subtitrare pe video;
- Scrie descrierea + hashtags;
- Postează;
- Share în stories pentru vizibilitate;
Tipuri de reels
Când vine vorba de tipul de conținut, e bine să ai în vedere că există patru categorii de reels care pot fi combinate între ele.
Educaționale – acestea sunt foarte valoroase, în consecință sunt foarte des salvate de către utilizatori.
Motivaționale – utilizatorii rezonează foarte des cu ele, astfel că aduc multe comentarii.
Amuzante – utilizatorilor le place să fie amuzați, așa că aceste tipuri de reels aduc multe share-uri.
De prezentare – cele care aduc vânzări și ar trebui să se regăsească printre cele de mai sus.
Pentru a înțelege ce tip de reels se potrivește brandului tău, e important să cunoști și să-ți înțelegi avatarul de client. Dacă oamenii vor să învețe de la tine, pune focusul pe reels educațional. Îți reocmand să integrezi în planul de postări un mix de reels. – Alexandra Ciucanu
Soluții pentru când rămâi fără inspirație
Dorința creatorilor de conținut de a veni mereu cu idei noi și originale, pune o mare presiune în procesul de creație. Din fericire, Instagram Reels și TikTok sunt făcute tocmai să devină trenduri.
Iată cum poți găsi inspirație:
- Caută alte tipuri de reels din industria ta, dar și din alte industrii ca să aduci o doză de creativitate;
- Din întrebările pe care le primești frecvent de la clienți, urmăritori;
- Reciclează conținutul pe care-l ai deja: postări/articole mai vechi;
- Din lucrurile pe care le faci zi cu zi;
- Din discuțiile cu clienții: frustrări, aspirații, idei;
- Vezi rezultatele apărute în baza hashtagurilor;
- De pe answerthepublic.com
Research și documentare:
Pentru a găsi inspirație, este foarte importantă partea de documentare:
- Caută cuvinte cheie pe instagram, zona Reels;
- Uită-te la reels în zona de Explore: aici le pune Instagram pe cele pe care le consideră de interes pentru tine;
- Vezi ce alte reels s-au mai făcut pe o anumită melodie;
Ingredientele unui reel de impact
Primele 3 secunde sunt baza unui video de succes. Așadar, introducerea trebuie să fie de impact, atât pentru video, cât și pentru descriere: o idee controversată, tranziție interesantă, un pain point etc.
Apoi, folosește tranziții sau schimbări de cadru pentru a le face cât mai dinamice. Pentru asta poți să folosești fie aplicația în sine, fie altă aplicație.
Call to action este important și trebuie adăugat în descrierea. Prin CTA inviți oamenii să interacționeze cu tine și chiar să cumpere produsele sau serviciile tale.
La sfârșit, adaugă muzică ca sunet de fundal pentru că aduce extra vizibilitate. Și nu în ultimul rând, urmărește persoane care fac reels virale și inspiră-te de la ele.
Câteva funcții utile pe care să le folosești:
- Save sound: pentru a salva muzică din alte reels;
- Timer: îți oferă câteva secunde avans înainte să pornească înregistrarea automat;
- Align: arată ultima imagine din cadrul filmat anterior;
- Voiceover;
- Cover Photo: pentru estetica feed-ului;
- Reccomend on Facebook: adică reels-urile vor putea fi văzute și pe Facebook.
Alte aspecte importante de care să ții cont:
- Formatul materialului să fie vertical 9:16;
- Textul și elementele importante să fie încadrate central (4:5);
- Să nu ai watermarks de TikTok;
- Imaginile să fie calitative;
Aplicații de editare video:
- InShot, VlogNow și CapCut pentru editare și tranziții;
- Canva: pentru creare cover photo și reels;
- Tmate: scote watermark-ul de TikTok;
Cu cât folosești mai multe funcții din aplicație, cu atât vei avea vizibilitate mai mare. Alexandra Ciucanu, Trainer & Content Creator
Beneficii pentru business și nu numai
Dacă te întrebi care sunt beneficiile unui brand care face reels, acestea sunt mult: are autenticitare și încredere în el, realizează conexiuni cu utilizatorii, are vizibilitate mare și un număr mare de urmăritori și clienți.
În concluzie, Instagram Reels oferă oportunități pentru companiile care doresc să-și dezvolte audiența și are un potențial remarcabil. Ține cont de toate sfaturile mai sus menționate și asigură-te că profiți din plin de acest format captivant.
Tu folosești Instagram reels pentru afacerea ta? Ce sfaturi consideri că au fost cele mai valoroase? Împărtășește-ți gândurile în comentariile de mai jos.
Pentru mai multe informații despre Instagram Reels, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Spring 2022, transmis pe Facebook.