Un studiu făcut de Bannersnack și Social Insider pe 22 milioane de postări, din 2017 până în 2020, arată cât de mult a crescut eficiența și popularitatea carousel-urilor pe Instagram. Mai mult, diversificarea instrumentelor de creare de conținut pe platformă a atras diferite publicuri interesate mai mult de infotainment decât de estetică.
În prezentarea sa din cadrul World of Instagram Summit 2020, Robert Katai, Content & Communication Manager, Bannersnack, a vorbit despre cum poți să creezi mai mult engagement pe Instagram. În plus, a punctat 5 motive pentru care să începi să generezi postări de tip Instagram carousel pentru a educa, informa sau inspiră.
1. Instagram carousel-urile devin din ce în ce mai populare
Din 2017 până în 2020, postările de tip carousel au crescut ca pondere pe Instagram de la 3% la 19,44%. Există o mulțime de profesioniști, creatori de conținut, designeri sau oameni de marketing care folosesc Instagram Carousel pentru a-și împărtăși cunoștințele și crea o comunitate în jurul lor. Practic, Instagram a devenit o platformă în care se pun mai mult decât fotografii.
2. Instagram carousel-urile au cea mai mare rată de engagement (1,92%)
Studiul Bannersnack și Social Insider arată că postările carousel au o rată mai mare de interacțiune decât postarea unei singure imagini (1,74%) sau a unui video (1,45%). Inclusiv, aduc mai multe share-uri sau saves față de alte tipuri de postări.
3. Engagement și mai mare îl au postările care conțin maximul de 10 slide-uri (peste 2%)
Un Instagram carousel care conține 10 slide-uri va ține un consumator mai mult timp pe contul și conținutul tău.
4. Cea mai mare rată de engagement o au carousel-urile ce combină imagini cu video (2,33%)
5. Includerea swipe left în descriere sau chiar pe vizualurile din carousel, crește media de engagement de la 1,83% la 2%
În afară de cele 5 motive pentru a face postări de tip Instagram carousel, Robert a oferit și câteva sfaturi utile pentru crearea lor. Astfel:
- Folosește principiile AIDA – atenție, interes, dorință și acțiune. În primul slide, pune mereu ceva care să atragă atenția și să convingă utilizatorul să dea swipe left. În al doilea slide, încearcă să mergi pe interes (ce soluție îi vei oferi prin carousel-ul respectiv). Apoi, ai grijă să-i satisfaci dorința prin următoarele slide-uri. Iar, în ultimul slide, să ai un call to action (să dea follow sau share, să comenteze, să salveze pe mai târziu);
- Încearcă să păstrezi consistența unui brand când faci acest tip de conținut – fie prin culori, imagine, poze, fonturi;
- Folosește copy interesant și asigură-te că ai un conținut ușor de citit și urmărit;
- Creează un flow în carousel care să încurajeze oamenii să dea swipe left, și să le facă plăcere acest lucru. Mai mult, e foarte important să te asiguri că utilizatorul rămâne cu ceva la final.
Comunitatea este cea mai importantă
Robert Katai a punctat că este esențial să te concentrezi mereu pe ce îți spune comunitatea ta. Mai puțin pe tendințe. Mai ales că o comunitate adevărată se creează pe interesul audienței, nu pe plăcerea și nevoia creatorului. Și, nu în ultimul rând: testează, testează, testează. Vezi ce prinde cel mai bine la urmăritorii tăi și creează acel tip de conținut.
Prezentarea lui Robert Katai despre Instagram carousel o poți urmări și în format video, aici.
Citește și despre cum să construiești o strategie pentru Instagram aici.