De ce suntem atrași de trends?
Suntem din ce în ce mai atenți la ce se întâmplă, iar asta are o singură explicație: a cunoaște ce urmează să se întâmple este un fel de marketing hack. E ca și cum poți câștiga vizibilitate și market share știind o șmecherie.
Din ce în ce mai mulți oameni au adaptat felul în care fac marketing schimbând strategia de marketing cu strategia trend-ului. Adică, sunt atenți la trends, văd ce urmează și acționează cât mai repede ca să devină early adopters. Însă, foarte mulți dintre cei care fac asta, nu sunt de fapt pregătiți pentru trenduri.
Adevărul este că, pe măsură că evoluăm, viteza în care apar și se dezvoltă trendurile este tot mai mare. Ca atare, timpul de reacție este din ce în ce mai mic. Deci, dacă nu poți ține pasul cu ele, ajungi să adopți niște lucruri prea târziu, cu costuri foarte mari și rezultate mici.
Dacă vrei să ții pasul cu trendurile, trebuie să ai acest spirit antreprenorial și să te arunci acolo unde simți că se întâmplă ceva relevant pentru tine.
Dacă ești early adopter, dacă stai pe trends, câștigi foarte mult. Când am vorbit despre brandul personal, spuneam că niciodată nu e prea târziu să te apuci să-l conturezi. Însă, trebuie să recunoaștem că brandurile personale care au acum milioane de urmăritori sunt greu de ajuns organic tocmai pentru că ele au prins deja un trend.
Acest articol este realizat cu sprijinul Mugur Pătrașcu, antreprenor, specialist în Marketing Digital strategie și comunicare pe toate mediile și fondator al agenției SCREEN NATIVE, invitat în cadrul evenimentului World of Digital Autumn edition 2022.
7 Digital trends în 2023 pe care să nu le ratezi
1. The network of the moment
Rețeaua momentul este TikTok pentru că a crescut cel mai repede față de restul rețelelor. Mai exact, a ajuns la un miliard de utilizatori în doar 5 ani de zile, în timp ce Facebook și Instagram au ajuns la aceeași cifră în 8 ani. Nu-i de mirare că timpul petrecut pe aplicație de către utilizatorii din România este de 80 de minute pe zi.
De ce este TikTok special? Răspunsul este simplu: a inventat formatul vertical, rapid și super editat care a fost preluat și de restul rețelelor și este o rețea socială care se află într-o continuă mișcare.
Trendul este să înțelegi ce se întâmplă pe TikTok ca să înveți ce trebuie să faci mai departe. – Mugur Pătrașcu
TikTok se transformă rapid:
- A devenit mainstream peste noapte
- Este un motor de căutare (utilizatorii nu mai părăsesc rețeaua ca să găsească ceea ce caută)
- Conținut vs. Social Network: rețeaua socială migrează spre o zonă de conținut gen Netflix. Pui TikTok pe TV și te uiți cum se desfășoară clipurile
- Platformă de educație (conținut sub formă de „How to…”)
- Platformă profesională
- Este pentru toată lumea
2. The race for content
Toată lumea își dorește să creeze conținut valoros ca să obțină engagement. Însă, conținutul nu prea se face singur, trebuie să existe un departament care face conținut. Și uite așa, intrăm într-o cursă pentru conținut, cu scopul de a crea ceva viral care să ne atragă faima peste noapte. În această goană nu trebuie să uităm de conținutul de bază care ar trebui să fie 90%.
3…tainment everything
- entertainment
- edutainment
- infotainment
- selltainment
Am vorbit adesea despre conținutul perfect ca fiind unul care combină cele două elemente: entertainment și education. Într-adevăr, cu ani în urmă, rețelele sociale erau doar despre chestii amuzante. Acum, lucrurile s-au schimbat și mulți folosesc rețelele sociale pentru educare și informare. Vezi exemplul Alexandrei Mircea și învață să creezi conținut valoros.
Așadar, care este rețeta creatorilor de succes:
- autenticitate + imprefecțiune execuțională: ai un fel de a fi și îl transmiți oamenilor așa cum este el;
- conexiune mai mare cu viața decât cu profesia: când intri pe TikTok, nu mai ești doctor, agent imobiliar sau avocat, ci ești o persoană obișnuită care știe, printre altele, să-și facă bine meseria;
- te folosești de umor: nu poți vorbi fără să glumești pentru că nu faci conexiune;
- stil propriu
- disciplină și rutină pentru a produce zilnic conținut relevant
- early adopters în trends
4. Short versus long
Mai ales de când am început să vorbim despre Generația Z, ne-am întrebat ce fel de conținut ar trebui să creăm: scurt sau de lungă durată? Sigur, conținutul scurt este popular și pare să fie un limbaj comun al multor rețele sociale. Însă, formatul lung rămâne căutat și are în spate o nevoie (conectare printr-un scop).
Câteva sfaturi pentru diferite tipuri de conținut:
- lucrează în ambele versiuni și cu edituri specifice
- folosește featurile platformei pe care lucrezi
- utilizează formatările și scriptarea
- stabilește un stil / format propriu
- gândește-te cum să eficientizezi procesul
5. Videobicuity
Astăzi, e mult mai ușor să ne exprimăm sub formă de conținut video decât să scriem. Apropo, descoperă cum să creezi video de calitate.
6. Authenticity
7. Fatigue
Din păcate, în toată goana noastră spre crearea de conținut și trends, oboseala crește exponențial și devine tot mai reală. Am ajuns, practic, într-un punct în care orele petrecute pe rețelele sociale ne fac să ne punem întrebări.
În concluzie, pentru 2023, ține cont de sfaturile de mai sus și fă-ți un plan de conținut pe care să-l aplici. Poate dura un an sau doi până obții rezultatele dorite, însă, îți reamintim că unul dintre elementele rețetei de succes este consecvența.
Aceste informații au fost oferite în cadrul evenimentului World of Digital Autumn Edition 2022 și poți vedea înregistrarea aici.
_____
Sursă poză de copertă: Rawpixel.com,Freepik