Ai auzit de content batching? Sau cum să-ți creezi conținut într-o singură zi pentru o lună

Ai auzit de content batching? Sau cum să-ți creezi conținut într-o singură zi pentru o lună



Content batching tradus mot-a-mot ar fi grupare de conținut, ceea ce exprimă destul de bine despre ce este vorba. Practic, aloci câteva ore sau o zi întreagă pentru a crea conținut pentru canalele tale de social. Conținut pe care să-l folosești pentru o perioadă mai lungă de timp. 

Content batching e, în esență, o tehnică de productivitate. Dar, te ajută și să-ți concentrezi energia creativă fără să te întrerupi pentru alte task-uri. În plus, te va ajuta să ai o abordare mai unitară asupra conținutului pe care îl distribui pe canalele tale. De unde mai pui că nici nu mai trebuie să te stresezi când nu știi ce să postezi într-o zi anume. 

Bine, bine, dar de unde începi cu content batching? 

Primul și unul dintre lucrurile cele mai importante când faci content batching este să-ți identifici pilonii de conținut. Aceștia reprezintă 3-5 teme despre care postezi constant în social media. În mod ideal, trebuie să fie un mix de conținut între ceea ce este reprezentativ pentru brandul tău și ce interesează pe oamenii care te urmăresc. 

Următorul pas este să-ți analizezi conținutul și să vezi ce postări au avut mai mult succes la publicul tău. Și trebuie să urmărești ce subiect ai abordat, la ce oră ai postat, care a fost mesajul de call-to-action, ce format ai folosit (text, imagini, video etc.). În funcție de ce observi, poți încerca să replici rețeta și cu alte postări. 

E timpul pentru brainstorming 

După ce ai parcurs pașii de mai sus, acum e timpul să te pui efectiv pe găsit idei de conținut. Dacă faci content batching pentru o lună, prima dată te poți uita dacă se întâmplă ceva anume în luna aceea. Adică dacă există anumite sărbători, lansări, campanii sau evenimente. Apoi, vezi ce întrebările sau nelămuriri vin dinspre publicul tău. Poți să te mai gândești și ce conținut poți refolosi sub altă formă (spre exemplu să transformi un video de YouTube într-o serie de TikToks, sau într-un carusel de Instagram). 

Nu uita să ai mereu în vedere pilonii tăi de conținut. 

Scrie, scrie, scrie 

Acum că ai o idee mai clară despre ce conținut vei posta, te poți apuca de scris. Ideal în content batching este să scrii textele de postări pentru o lună. Dacă ești pe mai multe platforme, scrie mai întâi textele de postări pentru rețeaua socială principală și apoi reformulează pentru celelalte. 

O imagine cât o mie de cuvinte 

După ce ai textele, acum e momentul să cauți imagini complementare pentru ele. Poți folosi poze stock, sau, în mod ideal, ar fi de preferat să organizezi o mică sesiune foto (chiar dacă e cu telefonul). Tot acum, gândești și creezi carouseluri de Instagram, infografice, meme-uri, imagini cu citate/testimoniale sau vezi dacă există conținut vizual generat de publicul tău pe care îl poți folosi. 

Aplică content batching și pentru video și editare

Dacă generezi conținut video pentru brandul tău, încearcă să faci content batching și pentru tot ce presupune filmare și editare video. Avantajul e că faci set-up-ul doar o singură dată. Iar dacă ești creator, trebuie doar să-ți alegi câteva ținute. Gândește-te că și machiajul e deja făcut pentru toate clipurile video. 

Ce nu trebuie să uiți, e să faci scripturi pentru fiecare video sau, măcar, o schemă cu ce vrei să urmărești. Te vor ajuta mult. Uite și câteva idei pentru video în caz că ai nevoie de inspirație. 

După toți acești pași, tot ce-ți rămâne de făcut este să-ți programezi postările. Și uite cum ai scăpat de un stres. 

Tu ai încercat sau practici content batching? Cum ți se pare? Sau preferi să mergi pe inspirația de moment? Suntem curioși, așa că, lasă-ne abordarea ta în comentarii.

___

Sursă foto: Judit Peter – Pexels

Comments are closed.