Când vine vorba despre cum funcționează algoritmul Instagram, există o mulțime de concepții greșite legate de modul în care ne apar postări în newsfeed. Cum decide Instagram ce să-ți arate în newsfeed? De ce unele postări primesc multe vizualizări în comparație cu altele?
Am decis să facem puțină lumină în viața utilizatorilor de Instagram și să te ajutăm să înțelegi ce funcționează în acest moment pe platformă.
10 lucruri despre algoritmul Instagram pe care ar trebui să le știi
- Pe Instagram funcționează mai mulți algoritmi
- Newsfeed-ul face clasarea postărilor pe baza a patru factori cheie
- Algoritmul de newsfeed ține cont de interacțiunile „importante”
- Adăugarea cuiva în lista ta de prieteni apropiați le îmbunătățește clasamentul
- Momentul postării este un semnal important, dar nu singurul semnal
- Toate tipurile de cont sunt tratate în mod egal (personal, de afaceri și creator)
- Fiecare comentariu este privit ca o interacțiune
- Numărul de interacțiuni din primele 30 de minute nu influențează algoritmul
- Algoritmul de newsfeed nu favorizează (încă) videoclipurile în defavoarea fotografiilor
- Roboții nu funcționează
1. Există mai mulți algoritmi care funcționează
În lupta pentru reach și engagement, există mai mulți algoritmi care determină ce văd și ce nu văd utilizatorii în newsfeed-ul lor.
Fiecare parte a aplicației – Feed, Explore, Reels – folosește propriul algoritm adaptat modului în care oamenii îl folosesc. Oamenii tind să-și caute prietenii cei mai apropiați în Stories, dar vor să descopere ceva cu totul nou în Explore. Instagram clasează postările diferit în diferite părți ale aplicației, pe baza modului în care utilizatorii le folosesc.
Deși fiecare algoritm este ușor diferit pentru fiecare experiență, toți funcționează pe același principiu: să furnizeze conținut pe care utilizatorii îl consideră interesant.
2. Algoritmul Instagram de newsfeed face clasarea postărilor pe baza a 4 factori cheie
Pentru asta au fost oferite chiar informații oficiale, de la Adam Mosseri care a împărtășit exact cum funcționează algoritmul din newsfeed.
Adam a dezvăluit cei mai importanți 4 factori de care algoritmul Instagram ține cont când alege să-ți afișeze o postare:
- Informații despre postarea în sine: Este o fotografie sau un videoclip? Despre ce subiect este vorba? Are multe like-uri?
- Informații despre cel a făcut postarea: Sunteți prieteni? Postează des?
- Activitatea ta pe Instagram: Ai tendința de a viziona o mulțime de videoclipuri? Cu ce conținut interacționezi de obicei?
- Istoricul interacțiunilor tale: Dai like sau comentezi multe dintre postările celui care le-a postat?
În baza acestor informații, Instagram calculează cât de probabil este ca tu să interacționezi cu o anumită postare.
3. Algoritmul de feed ține cont de interacțiunile „importante”
În timpul aceluiași live menționat mai sus, Mosseri a împărtășit, de asemenea, care interacțiuni sunt „importante” pentru algoritmul Instagram.
Aceste interacțiuni cheie, sau „proxy”, așa cum se referă la Mosseri, sunt luate în considerare de algoritm la stabilirea clasificării feedului:
- Timpul petrecut: ai de gând să petreci timp în postare?
- Cât de probabil ești să apreciezi postarea?
- Cât de probabil ești să comentezi la postare?
- Care sunt șansele să salvezi postarea?
- Cât de probabil ești să-i vizitezi profilul după ce ai văzut postarea?
Dacă algoritmul apreciază că este puțin probabil ca utilizatorul să interacționeze în vreuna dintre modalitățile de mai sus cu o postare, aceasta va fi deprioritizată din newsfeed-ul lui.
4. Adăugarea cuiva în lista ta de prieteni apropiați le îmbunătățește clasamentul
Un alt indicator de care algoritmul Instagram ține cont este relația dintre tine și alt utilizator. Dacă adaugi pe cineva în lista de prieteni apropiați, probabil că vei vedea postările și story-urile sale cu prioritate.
5. Actualitatea este un semnal important, dar nu singurul semnal
Momentul în care o postare este făcută este important. Însă, așa cum a explicat Mosseri, feed-ul nu mai este strict cronologic. O postare mai veche ar putea fi afișată înainte de una mai recentă, dacă algoritmul Instagram consideră că are un scor de interes mai mare pentru utilizator.
6. Toate tipurile de cont sunt tratate în mod egal (personal, de afaceri și creator)
Performanța conținutului contul tău nu este influențată de tipul de cont. Așadar, indiferent dacă ai un cont business, personal sau de creator, algoritmul Instagram va ține cont doar de aspectele menționate mai sus.
Cu toate astea, un cont Instagram pentru afaceri îți permite să obții mai multe informații legate de performanța conținutului. Mai mult decât atât, îți poți programa postările, dacă vrei să fii sigur că nu ratezi vreuna.
7. Fiecare comentariu este privit ca o interacțiune
Încă de la începuturile Instagram circula un mit conform căruia nu ia în considerare comentariile care au mai puțin de 3 cuvinte. Sau pe cele care sunt formate doar din emoji.
De fapt, toate comentariile sunt considerate interacțiuni, chiar dacă sunt monosilabice. Totul depinde de utilizator. Dacă interacționezi frecvent cu postările unui alt utilizator, șansele ca postările sale să fie considerate proritate în algoritmul Instagram sunt crescute.
Sfat! Vrei mai multe interacțiuni? Nu uita să răspunzi tuturor comentariilor pe care le primești.
8. Numărul de interacțiuni din primele 30 de minute nu influențează algoritmul
Așa cum am spus la punctul 2, algoritmul ține cont de 4 factori cheie, iar primele 30 de minute nu intră în aceștia.
9. Algoritmul de newsfeed nu favorizează (încă) videoclipurile în defavoarea fotografiilor
Deși Instagram anunța că urmează să se concentreze spre postările de tip videoclip, algoritmul nu le favorizează încă.
Cu toate acestea, conținutul video este mai atrăgător și reține utilizatorii mai mult timp pe postare, fapt care duce la creșterea scorului de interes. Prin urmare, Instagram va prioritiza considera postările de tip video.
Ai nevoie de aplicații gratuite care să te ajute să creezi videoclipuri wow? Descoperă-le pe cele mai bune.
10. Roboții nu funcționează
Interacțiunile false, cum sunt roboții generatori de like-uri sau comentarii, vor fi mereu identificate.
Poți influența ceea ce vezi pe Instagram? Da.
Modul în care folosești Instagram influențează puternic postările pe care le vezi sau nu. Există câteva lucruri mai explicite pe care le poți face pentru a influența ceea ce vezi pe platformă:
- Alege-ți prietenii apropiați. Îți poți selecta prietenii apropiați pentru stories.
- Dezactivează oamenii care nu te interesează. Puteți dezactiva un cont dacă dorești să nu mai vezi ceea ce împărtășește.
- Marchează postările recomandate ca „Neinteresat”. Ori de câte ori vezi o recomandare, indiferent dacă este în Explore sau în Feed, poți indica faptul că „nu sunt interesat” de postarea respectivă.
Pentru a construi un engagement durabil pe platformă, secretul din spatele algoritmului este să fii autentic și transparent. Astfel publicul tău va reveni pe profilul tău și va petrece timp suficient încât algoritmul Instagram să-ți clasifice postările ca fiind prioritare.