QR code este prescurtarea de la „quick response code”, adică „cod răspuns rapid”. Codurile QR sunt coduri de bare scanabile care stochează foarte multe date. În marketing, ele sunt utilizate pentru a redirecționa utilizatorii spre diferite pagini de destinație, site-uri, profiluri de social media sau altele.
De exemplu, poți pune un cod QR pe spatele unei cărți de vizită pentru a direcționa utilizatorii spre profilul tău LinkedIn.
În acest articol vei afla nu doar ce sunt codurile QR, ci cum să le creezi și cum să le folosești pentru a-ți promova afacerea.
Cine folosește coduri QR?
Pe lângă chei și portmoneu, telefonul este unul dintre lucrurile fără de care nu ieșim din casă. Nu-i așa? Companiile mari au înțeles acest lucru destul de repede. Așadar, găsesc noi modalități de a folosi codurile QR pentru a ne determina să interacționăm cu ele.
Iată câteva situații în care te-ai întâlnit și tu cu ele:
- Meniurile restaurantelor (în special în ultima perioadă afectată de pandemie)
- Plăți online
- Acces la rețeaua wifi în spațiul public
- Manuale de instrucțiuni
Ele sunt folosite cu precădere de către Generația Z și Millenials.
4 pași să creezi un cod QR
Crearea unui cod este destul de simplă și se face în câțiva pași:
1. Creează o pagină de destinație
Unde vrei să ajungă utilizatorii după ce scanează codul? Când creezi landing page, ține cont de următoarele aspecte:
- să fie optimizat pentru telefoane mobile
- pagina să simplă, cu puțin text
- formularele din cadrul paginii să aibă puține câmpuri de completat
- să te asiguri că nu există pop-up-uri
2. Generează codul
După ce creezi landing page-ul, copiază-i adresa URL într-un generator de coduri QR. Există o mulțime de astfel de generatoare, trebuie doar să le cauți. Pune adresa URL într-un generator de coduri, și, în doar câteva secunde, codul tău QR va fi generat.
3. Adaugă codul QR în materialele promoționale
După ce salvezi codul, îl poți folosi pe materialele promoționale, cele tipărite sau digitale.
4. Promovează-ți codul
Când vine vorba de promovare, te poți folosi fie de blogul afacerii tale, de e-mail marketing, de afișe, social media și orice alte instrumente ai la îndemână.
Indiferent ce tehnică folosești, asigură-te că află cât mai multă lume de codul tău.
La final, codul trebuie să fie ușor de scanat și să conțină un call-to-action. Adică, oferă-le oamenilor un motiv pentru care ar trebui să-l scaneze. Nu toată lumea știe ce este și cum se folosește un cod QR.
Cum folosești concret codul pentru afacerea ta
Există o mulțime de moduri inedite în care poți folosi codul QR pentru a atrage noi clienți pentru afacerea ta. Iată câteva dintre ele:
- adaugă-l pe site, la pagina de contact, astfel încât vizitatorii site-ului să poată descărca informațiile de contact direct pe telefon;
- pe cărțile de vizită;
- în cadrul cursurilor, evenimentelor și webinariilor online pe care le creezi, pentru a crea engagement;
- pe pagina de Facebook sau LinkedIn pentru a atrage oameni pe site-ul tău;
- în cupoanele de reducere pe care le oferi celor care cumpără de la tine;
- pentru plata online în cafenele, baruri, restaurante etc;
- în piesele vestimentare pentru a genera awareness;
- afișe pentru evenimente pentru a anunța invitații și alte detalii;
- în panouri publicitare;
- lângă opere de artă pentru a oferi diferite informații privitorilor;
- pentru a oferi instrucțiuni de utilizate pentru produsul cumpărat;
- folosește codul pentru a spori descărcările unei aplicații;
- panouri de publicitate și coduri pentru a ajuta clienții să te localizeze;
- pentru a obține feedback din partea clienților;
Codurile QR sunt un mecanism simplu de implicare a potențialilor clienți. Tot ce trebuie să faci este să generezi codul și să-l introduci în tacticile de comunicare pe care le desfășori. Oferă utilizatorilor o experiență care să-i încânte și să-i facă să revină pe site-ul tău.
Acum că știi toate aceste lucruri, e rândul tău să treci la acțiune. Te-ai gândit deja cum ai putea implementa codurile QR în promovarea afacerii tale?
_______
Sursă poza de copertă: Rawpixel.com, Freepik.com