Poate să comunice orice brand pe Instagram?

Poate să comunice orice brand pe Instagram?



Am auzit de foarte multe ori Nu oricine poate folosi Instagram pentru a-și promova business-ul sau o altă vorbă care intră în aceeași oală Păi și dacă am un birou de avocatură, ce să fotografiez cu Instagram? În același timp am auzit și la evenimente de social media de la oameni care se declară specialiști social media că nu prea poți promova business-uri bazate pe servicii pe social media.

Dar înainte ca să pot zice că nu au dreptate, am început să fac niște căutări pe Google ca să văd ce mai zic oamenii despre promovarea pe Instagram. Poate cel mai greșit punct pe care l-am citit (bine, cel care vorbește despre faptul că pune foarte multe hashtag-uri ca să-ți vină like-urile) era ideea că poți folosi Instagram doar dacă ai un business care arată bine vizual; adică un business pe care îl poți fotografia.

Well, dă-mi voie să-ți spun că nu sunt de acord cu acest lucru.

Am crezut și încă cred că orice business se poate promova pe Instagram, atunci când urmărește un anume scop.

Să zicem că te ocupi de social media pentru un birou de avocatură. Aveți conturi pe Facebook, YouTube, Twitter, Pinterest și Instagram. Desigur, focusul cel mai mare este pe Facebook și uneori, când cere nevoia și pe celelalte rețele. Însă ce facem cu Instagram? Că lucrurile merg destul de prost și tu trebuie să prezinți la sfârșit de lună rezultatele pentru care compania te plătește.

Și dacă intrăm pe contul tău de Instagram, vom găsi fotografii de tipul Bună Dimineața pe lângă o cafeluță aburindă, o poză la floarea din colț sau o fotografie blurată când ați sărbătorit-o pe cea mai veche angajată din firmă. Hashtag-uri aiurea și cam slăbuță activitatea. De conversii nici nu mai are rost să vorbim!

Ce facem în situația asta?

În primul rând ne răspundem la întrebarea – De ce vrem să fim prezenți și pe Instagram?

Încercăm să eliminăm răspunsurile tipice: Am citit pe un blog…Am văzut statistici…Ne-a recomandat un specialist..Și concurența este prezentă.

Ne concentrăm pe următorul punct: Care ar fi valoarea în plus pe care brandul meu l-ar putea aduce pe Instagram?

Iar de aici lucrurile încep să se vadă într-o altă lumină, nu-i așa?

Pentru că atunci când îți pui întrebările corecte, vei afla și răspunsurile corecte.

Așadar, să revenim la biroul nostru de avocatură. Ca să putem răspunde la întrebarea asta, ar trebui să ne întoarcem puțin la baza business-ului și să ne întrebăm care sunt cele mai mari probleme pe care clienții noștri le au, ce îi frământă zi de zi, ce rezolvare le putem aduce prin conținutul pe care-l facem pentru Instagram.

Și iată că de la o întrebare strategică, ajungem la întrebări de tip conținut care sunt focusate pe nevoile consumatorilor de rețea și în special a clienților.

Poate că majoritatea clienților se confruntă cu probleme legale din industria firmelor mici și mijlocii, poate clienții au nevoie de informații care să le salveze timp sau poate sunt curioși de drepturi privind industria imobiliară, a muncii sau a contractelor.

Așa că Instagram-ul vostru poate să ofere rezolvare la aceste întrebări.

Exemplu 1

De exemplu, @constitutiaromaniei fac o treabă excelentă pe Instagram, oferind periodic informații legate din constituție (oricine poate afla aceste informații, însă acest cont reușește să aducă un plus de valoare celui interesat de legi)

Art. 150, alin. 2

A photo posted by Constituția României (@constitutiaromaniei) on

Art. 131, alin. 3

A photo posted by Constituția României (@constitutiaromaniei) on

Exemplu 2

Sau poate clienții voștri sunt din zona business și ar aprecia mai repede un citat care să-i motiveze zi de zi. Un exemplu bun ar fi contul de Instagram de la @garyvee care pune citate făcute de el pentru a-i motiva pe cei care-l urmăresc.

Focus on your strengths …. #entrepreneurlife

A photo posted by Gary Vay-Ner-Chuk (@garyvee) on

I really appreciate all of you

A photo posted by Gary Vay-Ner-Chuk (@garyvee) on

Exemplu 3

Dacă aveți multă activitate prin birou și crezi că poți să fotografiezi ce se întâmplă pe acolo ca să le arăți oamenilor behind-the-scene, atunci de ce nu. Iată că cei de la GMP PR reușesc să fac asta cu aproape fiecare fotografie pe care o postează pe Instagram.

#Fishtail much? 😀

A photo posted by GMP PR (@gmppublicrelations) on

Exemplu 4

Mai există și situații în care vă puteți folosi de Instagram pentru a face video (max. 1 minut) în care să le vorbiți oamenilor despre informații de care au nevoie. Sau pur și simplu să-i rugați ca să vă pună întrebări la care voi să le puteți răspunde din zona voastră de expertiză.

Și astea sunt doar 4 exemple pe care le-am gândit acum, fără să discutăm despre strategie, analiză de piață, scop și alți metrici care ar trebui luați în considerare.

Concluzie

Orice brand se poate folosi de Instagram pentru a se promova atâta timp cât aduce un plus de valoare comunității (și să nu uităm că indirect, brandului).

Și să răspundem cum se cuvine și la întrebarea din titlu. Poate orice brand să comunce pe Instagram? Da, atâta timp cât are o strategie care se bazează pe nevoile clientului și un om care-i destul de pasionat și dedicat.

Photo by aurelycerise