Engagement pe Instagram. Cum îl crești, cum îl generezi

Engagement pe Instagram. Cum îl crești, cum îl generezi



Discuția e lungă, nu controversată. Se poartă de obicei între oamenii care cunosc social media, care au derulat niște campanii pe aceste canale, care au interacționat cu userii și care au sesizat care sunt diferențele când vine vorba despre engagement pe rețelele de socializare.

După cum spun ori de câte ori am ocazia, nu există rețete de succes, dar există ingrediente care pot fi folosite adecvat pentru a alcătui o rețetă proprie de succes.

Când vine vorba de Instagram și engagement, eu țin minte câteva lucuri importante care generează interacțiune sau măcat atrag atenția asupra existenței brandului tău:

1. poze bune

2. call to action inspirat

3. interacțiunea cu oamenii care folosesc hashtagul tău

4. interacțiunea cu oamenii care au adăugat place-ul pe poză (dacă te ocupi de contul unul local, spre exemplu)

5. interacțiunea înseamnă like, comment, repost, tag

La mine a mers de fiecare dată. Să-i zicem că face parte din categoria logicii de bun simț. Și n-are cum să dea greș. În afară de asta, trebuie să mai înțelegi un lucru: interacținea pe Instagram există și dacă nu o vezi. Dacă poza ta a ajuns în feed-ul meu, sunt nevoit să pun degetul pe ea pentru a da scroll mai departe, așa că am interacționat cu ea, am conștientizat-o, chiar dacă nu i-am dat like sau n-am comentat la ea.

Și încă ceva de reținut. Nu tot ce publici tu trebuie să genereze interacțiune. E suficient să transmită mesajul.

Pe lânga logica bunul simț, îți las pentru conspectare un infografic. Are câteva insight-uri de folos.

Dacă ai vreun sfat pentru a crește engagementul, spune-l. Nu-l ține doar pentru tine.

3 comments on “Engagement pe Instagram. Cum îl crești, cum îl generezi”

  1. Salutare!

    De câteva zile a început să mă prindă instagram-ul. Am început și un fel de proiect personal prin care vreau să public o serie de imagini de astă vară. Am zis că voi pune câte una pe zi (dimineața) și să fac un fel de poveste. Am observat că prind foarte bine la public acele fotografii. Cu fiecare postare -> like-uri, comentarii, new followers. Toate bune și frumoase.

    Însă, pe lângă proiectul ăsta, se întâmplă, ca la tot omu’, să mai fac poze și în prezent, prin oraș, etc. Și atunci apare nevoia de a le publica și pe astea. Întrebarea care mi-o pun de fiecare dată când postez o a doua imagine în aceeași zi (dar mai spre seară) este dacă nu fac cumva spam? Am observat că acestea au mai puțin succes. Și, mai mult, am observat chiar că unii îmi dau și unfollow după ce am postat a doua poză. Să fie oare enervant pentru cei care mă urmăresc să le apară în feed mai mult de-o fotografie pe zi?

    În următoarele zile am am mă rezum doar la o poză pe zi să văd cum evoluează engagement-ul. Și m-am gândit să aleg o zi din săptămână în care să nu pun nimic.

    Ideea e că mai am vreo 50 de imagini și proiectul va mai dura cam două luni Voi ce părere aveți? Ce îmi recomandați?

  2. Salutare Petru! Mă bucur să văd că ai început acest proiect și sper să te ajute să te țină mult și bine. Însă totul depinde de motivația pe care o faci și cum îți construiești comunitatea. Dacă cei care te urmăresc pe tine te urmăresc pentru cine ești tu și ce faci sau pentru fotografiile pe care le postezi. Recomandarea mea este să te lași condus de pasiune și de motivație. Ba mai mult, întreabă-i pe oamenii care te urmăresc de ce urmăresc și dacă le place proiectul pe care-l faci. Fii sincer cu el și vei vedea că și ei vor fi cu tine! Așa-ți construiești comunitatea:)

Leave a Reply

Your email address will not be published.