Mă aşteptam ca Instagram să vină cu aceste update-uri. Chiar dacă oferea posibilitatea de a pune filtre, contrast, tilt shift etc dar din păcate lipseau elementele sensibile. Acele elemente la care se apela în Snapseed şi VSCOcam. Astfel Instagram doreşte încetul cu încetul să acapareze tot mai mult piaţa de editări fotografii cu telefonul.
Inspiring creativity is incredibly important to us—and as the Instagram community grows, we’ve been excited to hear requests for more ways to creatively take hold of how your photos look and feel. sursa
Ce update-uri are Instagram 6?
1. Filter Strength
În primul rând putem observa că filtrele oferă acum posibilitatea şi de a regla intensitatea culorilor. Astfel, după ce alegeţi filtrul dorit selectaţi (apăsaţi) încă o dată acel filtru şi vă va duce pe “pagina filtrului” unde puteţi regla intensitatea filtrului. Poate aşa nu vom mai vedea acel Toaster puternic pe zâmbetul domnişoarei care stă pe plajă în Vama Veche.
2. Elemente ajutătoare în editarea fotografiilor
În al doilea rând observăm că Instagram a introdus 10 elemente creative care te vor ajuta să editezi fotografiile direct din aplicaţia Instagram. Cele 10 elemente sunt: Brightness, Contrast, Warmth, Saturation, Highlights, Shadows, Vignetting, Sharpening, Straighten, Tilt Shift. Ele de asemenea oferă posibilitatea de a regla intensitatea!
Ceea ce mi se pare interesant e faptul că singurul video de prezentare ce-l putem vedea e pe contul lor oficial de instagram DAR pun la disponibilitatea presei un pachet (aşa cum am fost obişnuiţi) cu imagini oficiale şi cu un video de prezentare al noului Instagram 6. Video-ul de jos l-am luat de pe site-ul celor de la petapixel.com
Concluzie
1. Instagram vrea să acapareze şi mai mult piaţa de editări foto pe telefoanele mobile.
Aşadar, nu mai trebuie să downloadezi alte 5 aplicaţii pentru a edita o fotografie. Poţi să faci totul din Instagram. Parcă mai degrabă aş vedea un parteneriat între VSCO şi Instagram. Iar pentru instagrammerii PRO să ofere o posibilitate de a plăti dar să pună la dispoziţia lor feature-uri mult mai bune şi mult mai utile. Poate fi şi ăsta un mod de a monetiza, nu?
2. Instagram doreşte să ţină tot mai mult utilizatorul pe aplicaţie
Şi nu doar pentru a da like-uri la poze, comenta şi uploada fotografii dar şi să editeze fotografiile. Poate vom vedea nişte ad-uri ascunse undeva printre aceste elemente creative? Eu sper să nu.
3. Instagram şi-a schimbat modul de a lansa un update/feature. Acum video-ul de prezentare se poate downloada direct de pe site. Problema e că pachetul are o dimensiune de 143MB
Până acum am fost obişnuiţi cu o prezentare pe blogul lor şi un video de 15 secunde pe contul lor oficial de Instagram. Acum însă putem vedea o schimbare de strategie. Să fie ăsta un nou mod de a prezenta produsele? Să ofere creatorilor de conţinut tot materialul de care au nevoie pentru a atrage şi mai mulţi cititori/consumatori de content.
Instagram 6 este disponibil încă de ieri pe Apple’s App Store şi pe Google Play.