#InstaInterview – Laura Pîrlog

#InstaInterview – Laura Pîrlog



Seria interviurilor începe cu Laura Pîrlog, fondatoarea și organizatoarea seriei de evenimente World of Instagram.
WoI: Bună, Laura! Spune-ne, înainte de toate câteva lucruri despre tine și legătura ta cu World of Instagram.

LP: Câteva să fie atunci 🙂 Sunt antreprenor, acum È™ase ani am pornit agenÈ›ia Creative Energy Corner, specializată pe evenimente si digital PR. Pe lângă evenimentele pe care le organizam pentru clienÈ›ii noÈ™tri, acum trei ani am dezvoltat două concepte proprii – World of Instagram – primul eveniment dedicat exclusiv Instagramului si Modern Dads Challenges primul È™i singurul eveniment dedicat exclusiv taÈ›ilor. ÃŽmi doresc mult să las ceva în urma mea È™i probabil de aici È™i toate acÈ›iunile cu componentă educativă în care sunt implicată.

WoI: Ce impact are Instagram-ul asupra ta?

LP: Categoric a schimbat felul în care ma raportez la tot ce fac. Într-adevar, la un moment dat devenisem ușor obsedată și în tot ce făceam țineam neapărat cont și de componenta Instagramabilă a situației. Declicul a venit însă după revenirea dintr-o vacanță, când mă uitam la fotografii și parcă nu fusesem acolo, nu recunoșteam unele peisaje. A fost prima și ultima vacanță în care am făcut asta. Mi-am dat seama atunci că nu este în regulă și am echilibrat lucrurile. Este însă constant în viața mea.

Iar din punct de vedere profesional, pe lângă evenimentele pe care le organizăm, promovarea pe Instagram este o componentă importantă a agenției. Avem constant campanii cu Instagramerii pentru diferite branduri. Îmi place pentru că este provocator dar în același timp este și mult loc pentru creativitate 😀

WoI: Cât de des postezi pe Instagram?

LP: Story-uri în fiecare zi, cu mici excepții, însă în feed, destul de rar. De când organizez evenimentul World of Instagram, mi-am setat ca orice postez să fie de foarte buna calitate și daca nu mi se pare mie ca este așa, nu postez. Sunt și destul de auto-critică. deci îți dai seama câte dintre fotografiile pe care le fac mi se par mie demne de Instagram :). You do the math! Dacă vreți totuși să vedeți ce postez, mă găsiți aici. 

WoI: Ce preferi? Să postezi la Insta Story sau să faci o postare normală?

Story all the way! Îmi vine natural să fac asta, se editează super rapid și surprinde spontaneitatea în forma ei reală. În feed totul este gândit din timp iar continuarea o găsiți la intrebarea anterioară 🙂

WoI: Cum ți-a venit ideea de a face un eveniment despre lumea Instagram-ului?

LP: Povestea este pe cât de simpatică, pe atât de simplă. Am o prietenă care era foarte activă pe Instagram în 2017, (când erau app 500.000 utilizatori vs 3.5 milioane acum) și îmi tot povestea de el. Postam și eu, chiar am căutat și am văzut că prima postare este din mai, 2014, dar nu mă prinsese atât de tare, încă. Vedeam totuși cum oamenii migrau spre Instagram din ce în ce mai mult. Atunci am cautat informații, voiam să înțeleg mai bine cum funcționează și nu am găsit mare lucru. A fost momentul în care am anticipat nevoia de informare care va exista și potențialul de creștere al acestei platforme.

Așa s-a născut primul eveniment, în martie 2017: am invitat 25 prietene bloggerițe, fiecare cu câte un follower de pe Instagram și trei speakeri: un fotograf, un consultant și un Instagrammer. Am povestit mai mult de trei ore. Am ințeles atunci ce înseamnă o fotografie pentru Instagram, de ce este diferit de Facebook, cum se pun hashtag-urile, de ce este bine să ai o strategie. Și cât timp trebuie să aloci pentru a deveni un Instagrammer de succes! Am înțeles atunci cât va creste Instagramul dar și că este nevoie de educație, dacă vrem să mutăm și brandurile acolo.

Am vrut de la început ca la acest eveniment să aibă acces oricine are un cont de Instagram și vrea să învețe mai multe, fără să fie condiționat de existenta unui blog, canal de youtube etc. Feedback-urile au fost super bune și am continuat cu 80, 120, 150, 250 până la 400 participanți în zilele acestea 🙂 .

WoI: Povestește-ne un pic despre ceea ce înseamnă World of Instagram.

LP: Am numit-o ÃŽntalnirea offline a creatorilor online 🙂 . World of Instagram este un concept, nu mai este doar un eveniment. Are componenta teoretică, educativă dar È™i partea de inspiraÈ›ie È™i networking. Ce cred ca ne diferenÈ›iază este poziÈ›ionarea lui ca un mediu construit pentru a genera conÈ›inut. ÃŽncepând cu noi È™i continuând cu toate brandurile partenere, gândim acÈ›iuni È™i activări care să faciliteze acest content creation, la fiecare ediÈ›ie. Este motivul pentru care schimbăm locaÈ›ia de fiecare dată È™i căutăm spatii “Instagramabile”. Iar daca nu sunt aÈ™a cum ne-am dori, le amenajăm noi astfel încât să devină.

Stabilim teme diferite de fiecare dată iar ultima dată am avut și un dress code simpatic și un mini concert acustic, pentru a celebra cele 10 ediții. Totul pentru ca participanții să creeze, să creeze și iar să creeze. Noi, împreună cu partenerii noștri le asigurăm tot cadrul de care ei au nevoie. Iar acest proces răspunde și nevoilor brandurilor, care beneficiază de o expunere enormă atât pe parcursul evenimentului, cât și în zilele premergatoare acestuia și după.

World of Instagram interviu Laura Pirlog

WoI: Te-ai gândit vreodată să faci un eveniment care sa implice o altă aplicație? Spre exemplu, World of Snapchat?

LP: Momentan, nu. Evenimentul World of Instagram a crescut foarte mult, mult peste aÈ™teptările noastre iar planurile acum sunt de extindere la nivel naÈ›ional. Am fost deja în Cluj È™i IaÈ™i în 2019, unde primirea a fost extraordinară, mulÈ›umiri pe această cale tuturor! ÃŽn 2020 vrem să revenim în cele doua oraÈ™e dar È™i să adăugăm două noi, dacă situaÈ›ia actuală ne va mai permite… Deci timpul este alocat 100% către World of Instagram.

WoI: Revenind la Instagram, ați ajuns la ediția a 10-a, cum reușești să ții publicul aproape de tine la fiecare ediție?

Este o întrebare pe care o primesc des. Cum reuÈ™eÈ™ti să aduni ataÈ›ia oameni la evenimentele tale? Nu am o reÈ›etă a succesului pe care să fi aplicat-o. Ce am făcut a fost să creÈ™tem constant calitatea evenimentului, să È›inem cont de feedback-urile participanÈ›ilor È™i să venim mereu, mereu cu ceva nou, să îi surprindem. Un alt lucru care cred ca a contat a fost modul în care am ales să comunicăm cu participantii: pe un ton of voice friendly, relaxat, fără exprimări bombastice. De asemenea, am avut È™i evenimente la care s-a stat pe pufi, pe iarbă, pe băncuÈ›e, în picioare. A fost mereu versatil È™i aÈ™a s-a construit È™i publicul, în oglindă. Iar ceea ce mă bucură enorm este că participanÈ›ii chiar apreciază munca din spate, văd eforturile noastre, văd evoluÈ›ia. Iar când ne È™i spun asta… este greu să îți explic, în cuvinte, satisfacÈ›ia trăită <3

WoI: Știu că v-ați creat o comunitate frumoasă de Instagrammeri de-a lungul celor 10 ediții. Ai un mesaj pentru ei?

LP: Într-adevăr, s-a format o comunitate super faină È™i acum ne “întâlnim” des pe grupul World of Instagram, unde vă recomand să intraÈ›i!

Iar un mesaj de final: keep up the good work! AÈ™ vrea să le reamintesc totuÈ™i să se menÈ›ină naturali în vâltoarea acestui galop online. ToÈ›i vrem să fim on top, ceea ce duce parcă la o uniformizare a postărilor, mesajelor, stilului de viață afiÈ™at. Lumea însă face un pas înapoi È™i caută modele reale, originale, autentice, cu care se pot identifica È™i care să îi inspire È™i să îi motiveze. Don’t lose that, we’re all humans after all! 😉

   Â