“Feed-ul este cartea de vizita, Imaginea brandului” via Tammy Joanna, Lelograms

“Feed-ul este cartea de vizita, Imaginea brandului” via Tammy Joanna, Lelograms



Recunosc tare și răspicat. Am o cutie de bijuterii pentru bărbați, de la brățări de piele, mărgele, inele și lanțuri. Așa că folosesc Instagram și pentru a descoperi anumite bijuterii pe care mi-ar place să le port. Astfel i-am descoperit pe cei de la Lelograms. Și după ce i-am urmărit, am observat că în spatele acestui brand stă Tammy. O tânără designeriță care din digital a intrat pe piața asta a bijuteriilor mai interesante și care folosește momentan doar Instagram pentru promovare.

Așa că am luat-o la o scurtă discuție, ca să vedem ce se întâmplă în spatele brandului @Lelograms.

  • Cine esti si cu ce te ocupi?

Cine sunt si cu ce ma ocup in cazul meu e unul si acelasi lucru: sunt Tammy si sunt designer.

1 ╳ #TammyJoanna

A post shared by ██████████ designer ██████████ (@tammyjoanna) on

Am formare profesionala pentru a fi designer industrial si o buna bucata de timp am fost doar asta. Treptat mi-am extins aria de activitati si skilluri pentru a fi graphic designer, creative director, UI/UX-er in digital care mai nou s-a convertit in ultima achizitie in materie de domeniu in care activez, mai exact artist de insalatii si experiente, urmeaza sa deschid o galerie pop-up in care creatiile mele vor fi life size nu doar in 3D-ul calculatorului meu si oricine va putea sa se imerseze in ele.

  • Ce este Lelograms?

Lelograms este o linie de bijuterii foarte minimalista cu vibe urban, care foloseste metalul pretios prelucrat in forme geometrice simple ca si alfabet.

Pozitionarea noastra este una androgina, foarte aproape de a fi unisex. Ba mai mult decat atat, nu ne place sa spunem oamenilor ce este pentru cine, asa ca bijuteriile pot fi purtate indiferent de varsta, e foarte important aspectul asta pentru noi. De asta pozam aceleasi piese pe mai multe tipologii de oameni. Si apropo de modelele din poze, ne place sa folosim oameni reali, prieteni.

Credem ca doza de realism e foarte importanta pentru a fi un brand aproape de cei care sunt interesati sa cumpere.

Standardele nerealiste de frumusete si body image nu sunt pe lista noastra de tool-uri de marketing de folosit.


In schimb avem standarde inalte pentru realizarea pieselor: sunt perfecte ca urmare a faptului ca sunt foarte atent lucrate manual in atelierele noastre, cu scopul final de a fi un ornament estetic la gatul sau pe mana oricui.

  • Prima postare a fost in august 2016. De ce ati ales Instagram?

Contul este mai vechi de atat, dar am sters toate postarile de dinainte, pentru ca abia recent am gasit pozitionarea vizuala in piata.

Instagramul pentru mine este locul unde imi petrec probabil jumatate din zi, deci era firesc ca brandul Lelograms sa existe majoritar tot acolo. Web-siteul si un shop fizic abia acum vin, suntem cu ele in constructie.

Instagramul este un teren de joaca minunat. Ne distram cu toate feature-urile puse la dispozitie, poll-uri, concursuri de desenat, aranjari de linii si coloane.

Acum de exemplu strategia consta in a avea saptamanal un cod de culoare, iar 9 poze ( 3 linii ) vor fi exclusiv axate pe culoarea aia.

Target-ul bijuteriilor isi face veacul ca si mine pe instagram. Alt mediu nici macar nu l-am considerat necesar pana de curand, si vin ca o completare a instagramului, si mai mult ca un moft nu ca o necesitate.

Mai bine decat ca pe instagram nu putem transmite nicaieri entitatea si spiritul brandului. E ca si cum brandul ar fi o persoana si oamenii scriu mesaje, si brandul interactioneaza cu oamenii.

  • Ce beneficii v-a adus pana acum Instagram?

Cred ca cel mai sesizabil impact a fost in momentul in care am participat la expozitii publice cu bijuteriile, iar oamenii veneau si ziceau ” va stiu de pe instagram ” .

  • Ati avut parteneriate cu influenceri pe Instagram? Daca da, ce rezultate ati avut cu acestia?

Am avut cateva parteneriate cu cativa influenceri de top de peste 300 de k , si cateva parteneriate cu micro influenceri ( sub 10 k ) . Nu cred ca mai este un secret pentru nimeni ca influencerii cu followersi foarte multi nu au ROI . Practic, au venit vreo 10 followersi per influencer, care nu s-au concretizat catre o vanzare, care este pentru noi punctul final al unui follow. Genul acesta de conturi nu mai au defapt nici un fel de influenta in fata followersilor pe care ii au. Nimeni nu vrea sa fie sfatuit ca la teleshopping de catre un prezentator care e platit sa faca asta.

Cu totul a fost situatia insa cu microinfluencerii. Acestea sunt conturi in care oamenii au incredere atunci cand primesc o recomandare. Am observat de-a lungul timpului un raport direct dintre nr de followersi si calitatea produselor promovate. Pe scurt conturile mici sunt foarte atente la ce promoveaza, sunt foarte selectivi , si de cele mai multe ori nu sunt platiti pentru asta, o fac pentru ca realmente cred in produsul respectiv si vor sa influenteze pozitiv comunitatea, spre deosebire de conturile mari care doar incaseaza bani si isi fac mecanic postarile.

Vom merge in continuare pe colaborari cu micro-influenceri care au content de calitate, versus persoane publice care vand spatiu media pe sume absurde si care nu vand cu adevarat produsul celor care se uita.

  • Stories sau Feed?

SI una si alta. Sunt feluri foarte diferite de a interactiona.

  • De ce?

Feed-ul este cartea de vizita, Imaginea brandului.

O tinem minimalista si foarte curatoriala, practic sa fie imposibil sa nu dai like cand vezi ultima postare.

Pe stories insa ne place sa interactionam cu followersi, si avem multe joculete pe care le jucam saptamanal si care genereaza engagement fantastic. Adica per 100 de views primim reply de 40% .

  • Cat de mult v-a ajutat UGC (User Generated Content) sa va dezvoltati contul?

Nu lucram cu partea asta momentan pentru ca brandul este foarte la inceput. In timp insa, avem modele foarte bune de urmat pe directia asta.

  • Ce stategie abordati ca sa atragi mai multi followersi?

Adevarul e ca nu cautam sa crestem numarul de followersi. Prezenta noastra pe instagram are ca endpoint vanzarea, nu doar expozitia estetica.

Cautam mai degraba ca prin content sa ajungem la oameni care ar fi interesat de a intra in posesia pieselor.

Si mai important de atat, este ca o data cumparata o piesa, content-ul feed-ului de instagram sa starneasca FOMO ( fear of missing out ), practic sa ii fidelizam, si sa isi doreasca si alte piese din colectie. Deci cumva preferam sa ii distram mai bine pe cei pe care ii avem deja. Followersii noi ii cam facem prin WOM ( word of mouth ) in realitate, sau varianta digitala de a trimite un profil printr-un mesaj unui alt user, tipologia: uite ce misto e contu asta, attach link. Cam asta este procesul prin care oamenii ajung la noi.   Slow dar calitativ.

  • 3 conturi de Instagram pe care le recomanzi si de ce?

@karim_rashid_official

Karim este mentorul meu in design si un prieten foarte special. Este listat ca fiind unul dintre cei cativa oameni are au influentat designul de-a lungul timpului.

Am lucrat o scurta perioada de timp la studioul lui din New York iar chestia asta si-a pus amprenta definitiv asupra viziunii mele in domeniul asta. Este un om extraordinar iar creatiile lui sunt diferite de orice altceva exista in design. Este unic. Profilul lui este un mix interesant de profil personal si unul profesional. Are atat schite si simulari 3D , dar si poze personale si videouri scurte care curpind ideologia lui. Trebuie sa ai mintea insa foarte deschisa ca sa digerezi content-ul.

@jtorresdg

Este un cont foarte creativ, axat pe modelarea 3D in estetica noului trend din design. Un suprarealism foarte eye candy.

Ma inspira in creatia mea foarte mult, pentru ca lasa mult loc de imaginatie. Poti folosi plansele lui ca forma de plecare pentru total altceva, gen un interior, sau un design de scaun sau chiar un model de tapet.

@madmuseum

Este contul muzeului meu preferat din NYC, Museum of Arts & Design, si e unul din putinele muzee in care nu ma plictisesc. Si asta pentru ca au mereu expozitii nebune si total atipice. Putin din asta expun si pe feed-ul lor, dar trebuie sa sapi dupaia dupa artisti si dupa hashtaguri.

De altfel este muzeul in al carui shop din Columbus Circle vor fi disponibile si piesele Lelograms peste cateva luni.

Comments are closed.