TikTok pentru business: idei de conținut pentru antreprenori și afaceri mici

TikTok pentru business: idei de conținut pentru antreprenori și afaceri mici



TikTok a crescut exponențial în 2020 și pare să fie departe de a se opri în încercarea de a detrona Instagram și alte rețele sociale. Deși este considerat locul de joacă al generației Z, TikTok nu mai este de ceva vreme doar despre dansuri haioase și farse adolescentine. Ci, a devenit, în ultimul an, o platformă prin care business-urile pot ajunge mai aproape de clienți. Nu doar atât, dar își pot arăta latura umană, într-un mod creativ. Sau, pot educa audiența prin conținut util și valoros. Dacă ești o afacere mică sau un antreprenor și te gândești de ceva vreme să folosești TikTok pentru business, dar nu știi cum să abordezi aceasta rețea, te ajutăm noi. Iată câteva idei de conținut pe care le poți pune în practică imediat.  

În primul rând, povestește audienței despre afacerea ta

În momentul în care te hotărăști să folosești TikTok pentru business, te va ajuta să te gândești ce ar vrea clienții tăi actuali și potențiali să știe despre tine. Orice TikTok vei filma, întreabă-te cu ce îi poate ajuta pe cei care te urmăresc. Fie să afle informații despre tine sau business care să le ofere încrederea să apeleze la tine, fie să se simtă inspirați, fie să le oferi soluția la o problemă sau să le ușurezi viața într-un fel. 

Primele videouri pe care le postezi pe platformă ar trebui să fie despre tine și business-ul tău. Ca oamenii să-și facă o idee despre ce faci și de ce să te urmărească. Așa că, încearcă să faci tiktoks în care: 

  • Te prezinți pe tine sau povestești despre business (poți da câteva detalii interesante)
  • Faci turul spațiului de lucru (poate ai un atelier de producție interesant sau un birou simpatic)
  • Arăți o zi din viața ta ca antreprenor sau o zi din viața companiei 
  • Împărtășești povestea ta de succes (oamenilor le place mult să fie inspirați)
  • Prezinți echipa (dacă găsești și un mod creativ sau haios să faci asta și mai bine)
  • Vorbești despre animalele de companie (multe agenții mici au câte o pisică care le înveselește zilele la birou).

Oferă-le urmăritorilor tăi o privire în interiorul businessului tău

Oamenilor le place mult să vadă ce se întâmplă dincolo de ușile închise ale unui business. Iar TikTok este mediul perfect în care să le oferi o privire pe furiș. Fie că vorbim de procese, cum se produce un obiect, cum se ambalează sau se trimite sau alte detalii interesante. Toate acestea contribuie la imaginea pe care și-o conturează publicul despre tine și afacerea ta. Îi oferă, de asemenea, încredere (mai ales dacă vede, spre exemplu, un proces de fabricație). 

Așa că, dacă folosești TikTok pentru business și vrei ca urmăritorii tăi să vadă ce efort se depune pentru a crea niște produse sau a oferi un serviciu, încearcă să faci video în care: 

  • Arăți cum împachetezi produsele pe care le trimiți
  • Povestești cum faci inventarul (dacă ești un magazin) sau cum îți organizezi taskurile (dacă ești un antreprenor)
  • Faci un timelapse cu tot procesul de producție al unui obiect
  • Împărtășești de unde îți iei ideile și inspirația sau cum îți cauți materiale 
  • Arăți detalii legate de produsul sau serviciul pe care îl vinzi
  • Anunți promoții, concursuri, aprovizionări de stocuri

tiktok pentru business 2

Împărtășește din cunoștințele tale și oferă publicului informații utile

Toate platformele sociale au început să favorizeze și să facă vizibil conținutul educativ sau util. Iar publicul va aprecia mereu dacă îi da o informație valoroasă. Așa că, dacă vrei să utilizezi TikTok pentru business, asigură-te că nu vorbești doar despre tine sau afacerea ta. Oferă-le urmăritorilor tăi tips & tricks, hacks, idei sau conținut care să-i pună pe gânduri și să-i ajute. 

Astfel, poți face tiktoks în care: 

  • Împărtășești sfaturi de business (lucruri care te-au ajutat pe tine la început)
  • Arăți tool-uri utile pe care tu le folosești și le-ar putea fi de ajutor și urmăritorilor tăi
  • Vorbești despre provocări și cum le-ai depășit
  • Spui ce ai fi vrut să știi înainte să te apuci de un business sau de antreprenoriat
  • Povestești despre eșecuri și greșeli și cum te-au ajutat
  • Arăți cum ai crescut ca persoană și ca business

Nu în ultimul rând, nu uita că TikTok este și despre entertainment, așa că presară, din când în când, printre video-urile tale și niște tiktoks haioase. Mai mult,încurajează alte business-uri sau alți creatori. Și, poate cel mai important, mulțumește mereu publicului tău pentru susținere și oferă-i ocazional premii/discount-uri/recunoaștere.

Surse foto Bench Accounting & Annie Spratt  –  Unsplash