7 sfaturi să găsești idei de conținut pentru social media

7 sfaturi să găsești idei de conținut pentru social media



Crearea de conținut este o activitate constantă care cere îndrumare, idei noi timp și mult efort. Dacă ești în căutarea unor idei de conținut atractive pentru publicul tău, știi că găsirea lor este o sarcină destul de dificilă. În acest articol, vei descoperi câteva metode simple dar eficiente pentru a-ți găsi inspirația și a-ți crea conținut de calitate care să atragă atenția publicului tău. 

Așadar, fie că gestionezi un cont de business sau unul personal, următoarele sugestii te vor ajuta să-ți conturezi prezența online și să-ți păstrezi comunitatea implicată și loială. 

1. Sari pe un trend existent

Rețelele sociale sunt dominate de ceea ce este în tendințe în acest moment. Așadar, trend-urile sunt o sursă minunată pentru a începe căutarea de idei de conținut. În fiecare zi apar tendințe noi pe toate platformele social media.

Dacă vrei să găsești care sunt tendințele actuale, poți căuta audio pe TikTok sau hashtag-uri populare pe Instagram, dar și Pinterest. Legat de trenduri, descoperă care sunt tendințele în content marketing în 2023.

2. Întreabă-ți urmăritorii ce idei de conținut își doresc

Comunitatea ta dorește informații care să-i ajute să-și rezolve problemele și doresc răspunsuri rapide la întrebările lor. Nu uita să-i întrebi ce tipuri de conținut ar dori să vadă în viitor. Poți realiza sondaje sau întrebări în Instagram Stories, Twitter sau Facebook și să-ți iei astfel inspirație direct de la publicul tău.

3. Reddit / Quora

La fel ca și la punctul de mai sus, dacă ești nedumerit, întreabă. Când trebuie să găsești idei de conținut pentru un anumit client sau pentru tine și nu găsești niciun punct de plecare, lasă-i pe alții să te ajute. 

Reddit și Quora au comunități active cu oameni bucuroși să te ajute. 

4. Caută printre comentarii

O postare este o încercare a ta despre ceea ce vrea publicul să audă/citească. Dar comentariile sunt țintite fix spre ceea ce vrea publicul. Așadar, întrebările pe care le primești de la urmăritorii tăi, solicitările pentru mai multe informații sau feedback-ul negativ pot fi surse de inspirație pentru idei de conținut. 

5. Studiază-ți concurenții și „fură” idei de conținut

Din păcate, mândria și dorința de a fi unici ne pot împiedica uneori să recunoaștem ideile bune ale concurenților noștri. Însă, îți recomandăm să-ți analizezi aceste gânduri când vine vorba de social media, pentru că postările lor îți pot oferi idei. 

În mod cert nu ar trebui să copiezi abordarea lor, dar fii cu ochii pe ceea ce rezonează cu publicul lor și adaptează în consecință. De asemenea, fii atent la ce tipuri de postări primesc cele mai multe aprecieri și comentarii.

6. Evenimente de actualitate

Este important să fii la curent cu evenimentele de actualitate ce pot fi integrate în conținutul social media. De exemplu, poți crea postări relevante pentru zile naționale sau internaționale, aniversări, sărbători sau alte evenimente importante din luna curentă. 

7. Împărtășește experiențe personale

Împărtășirea experiențelor personale în social media poate fi o metodă eficientă de a crea conexiuni autentice cu publicul tău. Când îți împărtășești experiențele personale:

  • îți expui vulnerabilitatea;
  • îți arăți umanitatea;
  • construiești relații mai strânse între tine și comunitatea ta;
  • publicul tău poate învăța din experiențele tale;
  • demonstrezi că ești un expert în nișa ta și că ai o profundă înțelegere a subiectului;

Este important să fii deschis la idei noi și să explorezi diverse surse de inspirație, să nu te plafonezi la rețeaua pe care activezi în mod obișnuit. Efortul de a-ți spune povestea și încercarea de a aduce mereu ceva nou nu necesită ca fiecare postare să fie o capodoperă. Consecvența este cheia creșterii în timp. Deci, nu te gândi prea mult, folosește resursele pe care le ai și ține cont de nevoile comunitățile tale. 

Tu unde îți găsești sursele de inspirație?

_____
Sursă poză de copertă: Freepik.com