Pe măsură ce-ți planifici următoarele campanii de influencer marketing, este util să stai cu ochii pe cele mai recente tendințe din industrie.
În acest an, am vorbit despre Influenceri și despre ce anume trebuie să ai/fii, ca să fii considerat un Influencer. Mai mult decât atât, am răspuns la întrebarea „Este influencering-ul un job?”, iar la final, am văzut cum putem automatiza campaniile cu influenceri.
Însă întrebările continuă să apară. Cum anume sprijină rețelele sociale creatorii de conținut? Sunt, videoclipurile verticale, parte a celor 7 tendințe în influencer marketing în 2022? Răspundem la aceste întrebări în articolul de mai jos.
Care sunt tendințele din 2021 de păstrat și de urmărit în 2022?
1. Funcții noi axate pe creatori
Când TikTok și-a lansat Content Marketplace, a devenit un liant de colaborare pentru branduri și creatori. La scurt timp, Instagram a introdus o suită de instrumente noi care ajută creatorii și mărcile să se conecteze și să colaboreze.
Odată cu creșterea rapidă a platformelor, dar și cu introducerea de noi instrumente de colaborare pentru branduri și creatori, ar putea scădea dependența de agenții. Așadar, acesta este cel puțin un trend la care ar trebui să fii atent în următoarea perioadă.
2. Mai mulți nano și micro influenceri
Micro și Nano influencerii au comunități incredibil de închegate, aspect după care tânjesc brandurile. Atunci când ei fac recomandări de produse, ele par să fie făcute între prieteni, ceea ce le acordă o mai mare credibilitate.
Așadar, atenția brandurilor se va îndrepa mai degrabă pe relația dintre influencer și comunitatea sa, decât spre numărul de urmăritori.
3. Conținutul video prinde tot mai mult teren
Odată cu popularitatea tot mai mare a TikTok și Instagram Reels, videoclipurile verticale devin formatul de nelipsit în influencer marketing.
Dacă vrei să rămâi relevant în nișa ta, adaugă cât mai mult conținut video relevant în strategia ta de comunicare din 2022. Iată și câteva idei care să te ajute să creezi conținut video de calitate.
4. Influpreneur: influencerii deveniți proprietari de afaceri
Una dintre cele mai frecvente tendințe în industria de influencer marketing este ca influencerii să devină antreprenori, proprietari de business-uri. „Păi el nu are deja un business?” te întrebi. Cu toate că a fi influencer înseamnă a avea deja un loc de muncă cu normă întreagă, vorbim aici despre creatorii care și-au transformat influența într-un business, fie că este vorba de lansarea unei linii de produse beauty sau piese vestimentare.
Ce înseamnă asta pentru branduri? Noi oportunități de colaborare și parteneriate.
5. Mai multă autenticitate, mai puțină perfecțiune
Printre ingredientele unei comunități digitale de succes se numără și autenticitatea. Creatorii de conținut și influencerii încep să se îndepărteze de estetica perfectă a feed-ului și aduc mai multă autenticitate, spontaneitate și mai puține filtre.
Pentru branduri, acestea trebuie să colaboreze cu influenceri care știu să creeze conținut sponsorizat care să nu arate ca o reclamă.
6. Colaborări pe termen lung
Una dintre cele 7 tendințe în influencer marketing de urmărit în 2022 este colaborarea pe termen lung dintre un brand și un influencer. Datorită acestei relații, se construiește încredere în comunitatea influencerului. Iar în final, această relație se traduce în mai multe vânzări.
7. Consumatorii vor continua să prefere brandurile cu suflet
De ani de zile consumatorii au început să fie din ce în ce mai pretențioși la felul în care își cheltuiesc banii. Conform unui raport, 54% din consumatori se așteaptă ca brandurile să aibă un rol activ în conversațiile despre problemele sociale.
Având această idee în minte, dacă reprezinți un brand, trebuie să demonstrezi coerență în ceea ce spui și faci. Așadar, colaborează cu influenceri alături de care poți aduce schimbări în problemele sociale actuale.
Aceste tendințe în influencer marketing pentru anul 2022 sunt doar câteva dintre schimbările care au început deja să apară și vor continua să aibă loc. Iar pentru a-ți menține campaniile de marketing pe rețelele sociale proaspete și eficiente, îți recomandăm să rămâi la curent cu noutățile digitale.
_____
Sursă poză de copertă: Freepik.com