Am pornit o serie de articole “Dacă aş…aş folosi Instagram” şi până acum am scris despre:
- Dacă aş fi un proprietar de cafenea aş folosi Instagram
- Dacă aş fi un fermier aş folosi Instagram
- Dacă aş fi o trupă aş folosi Instagram
- Dacă aş avea un magazin de haine aş folosi Instagram
Dar după toate aceste articole am ajuns să-mi pun următoarele întrebări: Cum folosesc eu ca blogger Instagram? Cum aş putea folosi mai bine Instagram? La ce mă ajută, ca blogger, Instagram? De ce încă un profil de social media? Cât de mult mă ajută Instagram ca şi blogger nişat? Şi pornind de la toate aceste întrebări am reuşit să-mi fac o listă de câteva răspunsuri la întrebarea “Dacă sunt un blogger, cum pot folosi Instagram?”
Spaţiu publicitar
Cred că atunci când eşti un blogger profesionist şi îţi trăieşti viaţa doar din blogging ai nevoie de cât mai multe spaţii publicitare, corect? Desigur, spaţiul principal pe care tu trebuie să-l vinzi este blogul, dar de ce să nu ai şi alte spaţii publicitare secundare? Pentru că atunci când te ofertezi poţi prezenta mult mai bine importanţa ta pe social media: pagina mea de blog pe facebook are X like-uri cu X reach, am X followers pe twitter şi am X followers pe Instagram dintre care X like-uri / fotografie. De aceea eu cred că Instagram poate fi încă un spaţiu publicitar care se poate vinde.
Evenimente
Şi atunci când un blogger este chemat la eveniment se aşteaptă ca acesta să-şi facă treaba de a da mai departe oamenilor noutatea pe care a aflat-o el. Uneori bloggerul merge la eveniment, face poze, apoi merge acasă şi scrie pe blog. Alteori uităJ) dar aceasta e altă mâncare de peşte, nu? Aşadar, bloggerul invitat la eveniment poate să facă live instagramming cu ce se întâmplă la eveniment. Poate să surprindă momentul de lansare a produsului, poate să ofere informaţii de noile servicii/produse lansate de brandul X. În plus, Instagram este recunoscut că oferă oportunitatea de a da exlusivităţi behind the scene. În plus, nu cred că strică încă un canal de socializare la monitorizare, nu?
Review
Ştiind că bloggerul primeşte produse în review, acesta poate să folosească Instagram ca să pregătească o prezentare cât mai creativă. De exemplu, poate crea un hashtag personalizat pe care-l lansează pe Instagram în momentul când îi vine produsul. Crează un teaser printr-un video de 15 secunde provocându-şi urmăritorii să se alăture acestui review. Apoi începe să “alimenteze” acest hashtag cu fotografii şi video-uri pe care le face live. Iar după toată această operaţie se poate apuca de scris pe blog şi are şi material făcut live. Acum, să fim sinceri, care brand nu ar vrea ca produsul lui să se vadă într-un mod cât mai creativ?
Apropo de video, aştept să văd acel v-blogger care poate să facă un v-log de 15 secunde pe Instagram în fiecare zi. Lansez provocarea către AnneMarie şi Gaben.
Free photo source
Una dintre problemele pe care le-am avut atunci când mi-am lansat blogul Markataing a fost nevoia de fotografii. Puteam foarte simplu să downloadez pe gratis poze de pe sxc.hu şi să le pun pe blog cu menţiunea de sursă dar am ales să mă folosesc de fotografiile mele de pe Instagram. Aşa că pe vremea când încă nu era Instagram pe desktop am început să le uploadez pe tumblr şi le luam de acolo. Încă un sfat pentru ce să faci cu fotografiile Instagram. Mai ales acum că ai posibilitatea de embed. Desigur, nu te aştepta ca imaginile de pe Instagram luate direct de pe desktop să fie la o claritate de nivelul celor de la stockphotos.
Comunităţi nişate
De ce Instagram este atât de interesant? Pentru comunitatea pe care a strâns-o în jurul său. Chiar şi Kevin Systrom spunea că puterea Instagramului stă în comunitatea deja strânsă (dacă vrei să ştii mai multe despre comunitatea Instagram poţi să te uiţi la documentarul Instagram Is). Aşadar, pentru cei care au un blog nişat (food, fashion, sport etc) cu siguranţă Instagram este o sursă bună de inspiraţie sau de a-i cunoaşte pe alţii din domeniu. Îi puteţi găsi urmărind câteva hashtag-uri nişate – de exemplu pentru cei care sunt pe fashion pot să urmărească aceste conturi.
Link
Un lucru care te va deranja este faptul că nu poţi să intri pe un link din comentariu. Nu te aştepta la nu ştiu ce trafic de pe Instagram. Din păcate singurul link pe care-l poţi accesa este cel din bio. Deci, îţi recomand să-ţi completezi toate datele tale la bio.
În România am observat că tot mai mulţi bloggeri folosesc Instagram dar majoritatea fotografiilor sunt momente din vacanţă sau relaxare. Cred că este un pas bun dar sper că pe viitor lucrurile să se schimbe, bloggeri să folosească tot mai des Instagram iar agenţiile să vrea şi Instagram:)
Momentan poate singurii bloggeri, din punctul meu de vedere, care fac treabă bună pe Instagram sunt:
– La un moment dat făcea şi Adi Hădean dar acum a renunţat
Voi ce bloggeri români recomandaţi pentru a-i urmări pe Instagram?