TikTok Ads: eficiența campaniilor pe TikTok

TikTok Ads: eficiența campaniilor pe TikTok



TikTok este plin de stereotipuri. Iar cel mai banal și răspândit este despre publicul TikTok. De exemplu, TikTok este o aplicație de social media folosită doar de copii și adolescenți. Deci, mărcile nu ar trebui să folosească TikTok pentru publicitate, deoarece campaniile publicitare nu vor aduce nicio conversie. Va fi un eșec total. Este, oare, acest lucru adevărat?

În acest articol vei afla răspunsul legat de eficiența campaniilor pe TikTok, dar și despre modul în care influențează TikTok comportamentul de achiziție al utilizatorilor, alături de Georgiana Hlușcu, Social Media Manage la Digital Star. 

De ce este TikTok atât de special?

Aplicația a atins boom-ul în 2019-2020, iar motivele sunt cât se poate de evidente. Pe de-o parte studenții și elevii care au trecut la cursurile online, pe de altă parte adulții care s-au trezit având mai mult timp liber.

Dacă te întrebi de ce este TikTok special, diferit de restul rețelelor sociale, motivele sunt două. În primul rând, platforma învață repede preferințele oamenilor și le livrează conținut adaptat. În al doilea rând, platforma livrează conținut adaptat unui attention span scăzut. De exemplu, dacă în 2020 attention span-ul era de 12 secunde, în 2022 este de 4 secunde. Concluzia este că brandurile ar trebui să intervină și să atragă atenția utilizatorului cât mai repede.

O altă întrebare frecventă când vine vorba despre TikTok este legată de videoclipurile virale. Care este rețeta succesului” acestor clipuri? Răspunsul este unul simplu din nou: sunt entertaining, short și catchy.

Ca urmare a popularizării TikTok, restul platformelor au trebuit să se adapteze. Așa au apărut YouTube Shorts, Instagram Reels și Facebook Reels.

Cum funcționează algoritmul TikTok?

Dacă vrei să creezi conținut care să ajungă la cât mai mulți utilizatori, este bine să știi care este algoritmul aplicației.

  • Odată ce postezi un video, acesta ajunge la aprox.10 persoane;
  • Dacă 8 dintre cele 10 persoane îl vizionează până la sfârșit și interacționează cu el în vreun fel, TikTok va realiza că este un material ce merită propulsat către 100 de persoane cu interese similare;
  • Ciclul se reia.

TikTok este despre trial and error, despre a vedea ce prinde și ce nu.

Sigur, algoritmul este influențat de factori precum:

  • Tipul de conținut cu care userul interacționează;
  • Videourile la care userul se uită integal;
  • Videourile postate de user;
  • Creatorii de conținut urmăriți de useri;
  • Conținutul pe care userul îl marchează ca neinteresant;
  • Setările ce țin de locație și limbă;
  • Folosirea unui sunet trending din TikTok;
  • Folosirea de hashtags trending:
  • Algoritmul favorizează videourile ce au captions.

Algoritmul trebuie „dresat” pentru ca acesta să corespundă cu nevoile tale.

Audiența TikTok și fun facts

Dacă tot spuneam la început despre publicul TikTok, cifrele spun că aplicația are aprox. 6,38 milioane de useri în România. Mai exact:

  • 18-24 ani: 25% femei și 17,9% bărbați;
  • 25-34 ani: 17,6% femei și 13,6% bărbați;
  • 35-44 ani: 7% femei și 5,8% bărbați;

Fun facts:

  • TikTok este cea mai engaging aplicație. Timpul mediu per sesiune în 2019 era de aprox. 10 minute.
  • Zilnic, un utilizator petrece aprox. 52 de minute pe aplicație;
  • Durata maximă a unui video este de 10 minute, însă recomandarea este ca acesta să se încadreze într-un minut;

Despre trendurile pe TikTok

Dacă te gândești să lansezi un trend care să se viralizeze, află că, de cele mai multe ori, acestea apar organic. Este greu pentru un brand să lanseze un trend care să devină viral. Chiar și așa, există câteva lucruri care sunt comune trend-urilor:

  • Sunt ușor de recreat.
  • Au la bază un sunet asociat trendului.
  • Influencerii le adaptează rapid la nișa lor, așa că acestea ajung mai repede la user.

Eficiența campaniilor pe TikTok și tipuri de Ads

  1. Native Ads – sunt cea mai basic variantă și apar în timp ce scrolezi. Durata lor este între 5-60 de secunde, dar recomandarea este ca native ads să se încadreze între 9-15 secunde.
  2. Brand TakeOver – acestea apar imediat ce aplicația este deschisă și necesită costuri mai ridicate. Ele sunt recomandate pentru brandurile care au resurse mai mari și au deja awareness. Sunt exclusive pe categorie, adică astăzi doar eu pot rula acest tip de reclame pe categoria beauty.
  3. Topview – este mai puțin intruziv decât brand takeover pentru că nu apare chiar când deschizi aplicația. El apare după câteva secunde de la primul scroll.
  4. Hashtag Challenge – se realizează prin crearea unui hashtag și a unui challenge pe TikTok specific brandului. Aici se poate folosi cel mai bine componenta de influenceri. 
  5. Branded effects – vine în completarea unui ad existent deja și contribuie la brand awareness și retentions.

Elementele unei campanii eficiente pe TikTok

  • Primele secunde sunt esențiale pentru a atrage userii, deci este important să incluzi esența în ele.
  • Dacă este vorba despre un challenge/concurs, asigură-te că mecanismul este cât mai clar explicat.
  • Folosește influenceri cu grijă și nu te uita doar la cifre. Aceștia trebuie să fie potriviți brandului, campaniei și challenge-ului.
  • Sunetul să fie catchy sau trending.
  • Conținutul să fie adaptat pentru diferite telefoane.
  • Informația esențială să se regăsească în centru.
  • Hashtagul folosit să fie relevant.
  • Să fie folosite tranziții.
  • Nu uita de ocntent organic, ca să nu pari prea formal.

Contentul organic 

Dacă vrei să fii cât mai natural și autentic, este important să creezi conținut organic. Iată câțiva pași prin care poți face asta:

  • Îmbrățișează alte trenduri care sunt de succes.
  • Arată cum se folosește produsul/serviciul tău.
  • BTS: arată cum sunt create produsele brandului tău.
  • Folosește funcția de duet cu oamenii care interacționează cu produsul tău.

În concluzie, pe TikTok nu ar trebui să ne luăm prea în serios, pentru că este o platformă fun care asta caută, să ne amuze. Totodată, nu uita de community management și răspunde la întrebările userilor într-un mod relaxat, mai amuzant oricând situația îți permite. Eficiența campaniilor pe TikTok este dată atât de conținutul organic, cât și de elementele campaniei. 

Pentru mai multe informații despre eficiența campaniilor pe TikTok, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Spring 2022, transmis pe Facebook.

_____
Sursă poză de copertă: Canva.com