La ce să fii atent când o agenţie îţi propune Instagram

La ce să fii atent când o agenţie îţi propune Instagram



agentie

Acum că se vorbeşte aşa de mult despre Instagram şi mai ales că deja sunt branduri care au avut curajul să experimenteze pe această platformă de photo sharing sunt sigur că agenţiile de online/social media/pr vor propune clientului să-nceapă să comunice şi pe Instagram. Ceea ce-i bine şi vreau să-i felicit pentru asta ÎNSĂ clientul trebuie să fie atent atunci când i se va propune comunicarea şi pe Instagram.

Aşa că m-am gândit la 8 întrebări pe care clientul poate să i le pună agenţiei:

1. De ce?

Simpla întrebare “De ce” trebuie să-ţi aducă un răspuns simplu, clar şi la obiect. Dacă agenţia se-nvârte în jurul subiectului şi nu poate să-ţi dea un răspuns satisfăcător atunci poţi să-i zici liniştit pas. Evită răspunsurile de tip “acum e momentul” , “toată lumea e acolo” , “de ce nu?” etc.

2. Cu ce vă lăudaţi pe Instagram?

Poţi să-ntrebi liniştit agenţia cu ce se laudă în materie de Instagram. Cere-le să-ţi arate ce-au făcut până acum practic în materie de Instagram. Cu ce alte branduri comunică, ce campanii au avut pe Instagram sau cum au comunicat şi pe Instagram pentru diferite campanii.

3. Dar voi comunicaţi?

Poţi să fii chiar foarte direct cu ei. Totuşi, sunt banii tăi şi nu cred că vrei să arunci pe geam câteva sute de euro pe lună, nu? Aşadar, ai tot dreptul să-i întrebi: “dar voi comunicaţi?” şi roagă-i să-ţi arate contul. Poţi să faci paralela cu ei şi agenţiile care merită urmărite pe Instagram.

4. Care-i brandul vostru preferat?

Dacă o agenţie îţi propune să comunici şi pe Instagram asta înseamnă că ştiu cum comunică brandurile şi cu siguranţă au şi preferaţii lor. Să nu cazi în plasa “e confidenţial…noi ca agenţie nu putem spune cine ne place cel mai mult”. Dar dacă totuşi îţi dau un răspuns atunci întreabă-i simplu “de ce?”. Pentru că Oreo, Converse sau Starbucks toată lumea ştie să zică!

5. Care-s instagrammerii voştri preferaţi?

Dacă o agenţie îţi propune să comunici şi pe Instagram înseamnă că au cunoştinţe şi de instagrammeri. Poţi să fii chiar mai specific cu ei şi să-ţi dea câteva nume de instagrammeri buni şi influenţi din România. Desigur, poţi să faci cu ei exact ca la partea cu brandul preferat. Poţi chiar să-i întrebi ce relaţie au cu instagrammeri români şi dacă au lucrat cu ei sau ce părere au despre ei.

6. Cine se va ocupa de contul meu?

Pentru că nu orice secretară sau domnişoară/domnişor de la PR ar trebui să facă asta. E nevoie de cineva care cunoaşte comunitatea de instagrammeri, care e sensibil la frumos şi care ştie să folosească chiar şi hashtag-urile. De asemenea trebuie să aibă şi un ochi format pentru fotografie. Ştiu, cer mult, dar cu siguranţă nu vrei să ai un cont doar cu floricele, cafeluţe, norişori şi ici colo câte-un produs. Trage un ochi la Warby Parker ca să-nţelegi ce vreau să zic!

7. Monitorizarea?

Întrebările de genu “Cât de des voi primi o monitorizare?” “Cine va face monitorizarea?” “Care sunt instrumentele de monitorizare?” nu sunt întrebări de client prost. Sunt întrebări de client care investeşte bani şi vrea să ştie ce face cu banii lui mai ales că acum Zelist Monitor a lansat şi pachetul de monitorizare pe Instagram şi Foursquare.

8. Cum staţi cu creativitatea?

Am vrut să las partea asta cu creativitatea în urmă pentru că e foarte importantă în comunicarea pe Instagram. Utilizatorii constanţi de instagram sunt sensibili şi dacă brandul tău nu va atrage atenţia prin frumos+creativ, well…vei avea nişte probleme. Concursuri de “fotografiază un moment şi uploadează-l pe instagram sub hashtag-ul X” nu e un concurs creativ. Ai multe exemple începând cu Mercedes, Ralph Lauren sau Warby Parker.

Comments are closed.