Povestea din spatele unui brand de succes în digital

Povestea din spatele unui brand de succes în digital



Povestea din spatele unui brand de succes în digital este spusă de 𝐋𝐚𝐮𝐫𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐮 𝐈𝐨𝐧 – Head of Digital and Media Pepsico și 𝐎𝐚𝐧𝐚 𝐀𝐧𝐝𝐨𝐧𝐞, Jr Digital & Media Manager Pepsi.

Deși pare că obiectivul Pepsico a fost să fie primii pe toate canalele, nu este așa. Strategia lor este una de test & learn în același timp cu consumatorii. Primul brand cu care au intrat pe TikTok a fost Mirinda, apoi Lipton și Pepsi.

După primele două campanii pe TikTok care au avut succes, au intrat cu o campanie mai complexă alături de Pepsi.

  • Pentru ecosistemul activării brandului Pepsi de pe TikTok, acestea au fost un succes
  • Rolul brandului în test&learn a fost de facilitator pentru o discuție între prieteni
  • Lucrează doar cu content creatori care cred cu adevărat în campanie

Materializarea universului Pepsi

FIZZ UP studio a fost un loc în care au oferit consumatorilor o experiență inedită, de care să se bucure. Astfel, au mutat comunicarea de pe TikTok în offline. Au închirat o locație timp de 9 zile, în care participanții și-au filmat tik-tok-urile pe tema dată de ei. Pe lângă partea de content creation, participanții au beneficiat și de o sesiune de meet-and-greet cu influenceri.

Această tactică i-a ajutat să crească interacțiunea și apropierea dintre consumatori și artiști.

Au avut și content creators care nu făceau parte din campanie și care au mers, totuși, la locația fizică pentru că au fost expuși comunicării. La final, campania a fost de un real succes. În total, s-au realizat peste 550 de videos, timp de 9 zile.

La FIZZ UP nu s-a mai ținut cont de delimitările dintre online și offline.

Chat bot promo

Dacă FIZZ UP studios a fost o experiență de brand în care focusul a fost oferirea unei experiențe plăcute și inedite oamenilor, Chat Bot-ul integrat pe Messenger a fost realizat pentru a ușura user flow-ul. Bot-ul este realizat cu ajutorul algoritmilor OCR și Machine Learning.

Înainte de integrarea acestui chat bot, cei care doreau să se înscrie în campaniile Pepsi erau nevoiți să-și introducă datele manual. Motiv pentru care, mulți participanți renunțau în a completa formularul.

  • Este integrat pe Facebook Messenger. Utilizatorul activează bot-ul printr-un cuvânt specific campaniei, acceptă termenii și condițiile și apoi face o poză a bonului fiscal.
  • Pe baza algoritmilor de OCR și Machine Learning se prelucrează datele bonului fiscal.
  • În cazul în care participantul este câțtigător, este anunțat în conversație.

Distribuirea bugetului în soluțiile testate și inovație

Pepsico are un media mix foarte bine definit ceea ce le permite să testeze multe tactici, pe diferite canale. Le mai rămâne un procentaj pentru inovație pe care îl distribuie în funcție de brand, obiective de business, context și trenduri.

Rezervă-ți un procentaj din buget pentru a testa.

Este important să strângi insights și learning-uri care te vor ajuta să faci campanii mai bune, și să construiești experiențe de brand care sunt cu adevărat valoroase pentru consumator. Alocând un procentaj pentru inovație, îți asiguri aceste avantaje.

Influencer marketing

Abordarea pe care o au pentru influencer marketing este bazată pe comunitățile fiecărui content creator în parte.

În centrul unei campanii au o hero influencer, și apoi contractează mai mulți influenceri pe nișele lor (beauty, fashion, food etc.). Apoi, încearcă să găsească o conexiune între brand și content creator/influencer și să îl lasă pe acesta să se adreseze comunității sale în același TOV cu care o face de obicei.

Un lucru pe care Pepsico îl face de regulă, când vine vorba despre influencer marketing, este să lucreze doar cu acei creatori care cred în campanie.

Pentru mai multe informații despre secretele unui podcast sau brand de succes, dar și despre digital trends în 2022, sau cum să automatizezi campaniile cu influenceri, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Autumn 2021, transmis pe Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *