E-commerce: cum să creezi un magazin online 

E-commerce: cum să creezi un magazin online 



Ai de gând să lansezi un magazin online? Învață cum să faci asta chiar de la Cosmin Daraban, CEO & Co-Founder Gomag, care a urcat pe scenă pentru a-ți oferi câteva sfaturi despre pre-lansarea, lansarea, dar și post-lansarea unui shop online.

Importanța conținutului

Pandemia COVID-19 a schimbat definitiv felul în care alegem să ne facem cumpărăturile. Cumpărăm tot mai mult și mai constant din online, chiar dacă vorbim de produse de necesitate (cele alimentare), de curățenie, cadouri sau obiecte vestimentare. Recent, Facebook a publicat un nou raport (pentru câteva țări) privind comerțul electronic precum și câteva considerații de ordin strategic pentru branduri.

Conținutul bun atrage reclame bune care vând. Însă, conceptul de content marketing nu este nou. Nou poate este faptul că ai tăi clienți sunt online. Dar online înseamnă toate canalele: Instagram, Facebook, Google, YouTube, TikTok și altele. În funcție de publicul tău țintă, alege-ți canalele în care este relevant să creezi conținut și să-ți creezi o comunitate. 

O comunitate este mai mult decât un grup de Facebook.

Infrastructura de vânzare

Chiar dacă poți vinde și pe rețelele sociale, este important să:

  • Deții control asupra locului în care ai produsele (dacă ai un site bine pus la punct, este mai ușor să generezi vânzări).
  • Te gândești de ce alegi să cumperi de la anumite magazine.
  • Te gândești cum ai descoperit produsul respectiv și care au fost toate acțiunile pe care le-ai făcut înainte să-ți achiziționezi produsul.

Odată ce obții aceste răspunsuri, îți va fi mult mai ușor să le implementezi și în magazinul tău online.

Checklist de lansare pentru un magazin online

Iată câteva lucruri de care să ții cont când te pregătești pentru lansarea magazinului online:

  • Google Analytics: pentru a vedea ce acțiuni fac oamenii pe site-ul tău.
  • Google Search Console: te va ajuta să ai o imagine de ansamblu a site-ului tău.
  • Facebook pixel: îl ajuți pe Facebook să înțeleagă ce se întâmplă în afacerea ta.
  • Google tag manager: după ce introduci toate codurile de tracking, vei avea un timp mai bun de încărcare a site-ului tău.
  • sitemap.xml: îți crește șansele ca Google să-ți identifice produsele din magazin.
  • 3 articole pe blog (poate fi despre tine, de ce ai început business-ul respectiv, despre industria în care activezi și produsele pe care urmează să le lansezi).
  • Conturi de social media, optimizarea acestora și 10 postări: adaugă toate informațiile pe care ți le pune la dispoziție platforma.
  • Pop-up colectare adrese de e-mail: e-mailul este canalul cu cea mai mare rată de conversie.
  • Landing page cu teasing de lansare (cu un formular de captare adrese de e-mail). Dacă vrei, poți să afișezi și produse pe care le vei include în ofertă.
  • Live chat
  • Plăți online + facturare + transport

Iar dacă vrei să lucrezi cu influenceri sau bloggeri, poți configura un cod de reducere personalizat pentru aceștia.

Planificarea obiectivelor în campaniile de marketing

Strategia post-vânzare

Din păcate, multe branduri opresc comunicarea cu un cumpărător odată ce acesta a finalizat cumpărarea unui produs. Iată câteva acțiuni pe care le poți face după ce un client a cumpărat ceva din magazinul tău online.

  • Gândește o secvență de e-mailuri și modifică template-urile existente
  • Cere-i confirmare primirii coletului și comunicare în Social Media printr-un #hashtag
  • Trimite-i un SMS de informare în timpul zilei
  • Trimite-i un e-mail de ajutor pentru utilizarea produselor (din blog)
  • Adaugă în colet o scrisoare de mulțumire fizică
  • Oferă-i un voucher de reducere pentru următoarea comandă și o invitație pentru oferirea unui testimonial
  • Cadouri surpriză (mostre)
  • Trimite-i un mail recomandări de produse + cod de reducere

În încheiere, înainte să-ți deschizi un magazin online, te invităm să descoperi care este super puterea ta de antreprenor.

Pentru mai multe informații despre magazine online și despre conținutul care vinde, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Autumn 2021, transmis pe Facebook.