Raportul Facebook cu privire la comerțul electronic

Raportul Facebook cu privire la comerțul electronic



Un lucru este cert: pandemia COVID-19 a schimbat definitiv felul în care alegem să ne facem cumpărăturile. Cumpărăm tot mai mult și mai constant din online, chiar dacă vorbim de produse de necesitate (cele alimentare), de curățenie, cadouri sau obiecte vestimentare. 

Recent, Facebook a publicat un nou raport (pentru câteva țări) privind comerțul electronic precum și câteva considerații de ordin strategic pentru branduri. Așadar, dacă reprezinți un brand, acest articol ar putea să-ți fie de de mare folos. 🙂

Iată declarația oficială din partea Facebook:

“Pandemia COVID-19 a schimbat cum, unde și când oamenii fac cumpărături. În întreaga lume, 81% dintre consumatori spun că și-au schimbat obiceiurile de cumpărături de la începutul pandemiei și 92% spun că vor continua acest nou comportament. “

Comerț online de pe telefonul mobil

Raportul Facebook analizează și dependența tot mai mare de conexiunea mobilă, precum și modul în care oamenii se folosesc de aceasta pentru a achiziționa produse. 

După cum vezi, majoritatea respondenților au declarat că obișnuiesc să-și facă cumpărăturile online folosindu-se de telefonul mobil:

 

Recomandări personalizate în funcție de interese

Facebook a observat că majoritatea consumatorilor doresc să primească în continuare recomandări personalizate, în funcție de interesele lor. 

 

Creatori de conținut, influenceri și ecommerce

De asemenea, raportul Facebook oferă informații cu privire la influencer marketing care a devenit un punct cheie pentru toate rețelele sociale. 

„Peste jumătate (51%) dintre consumatorii chestionați primesc idei cu privire la produsele de cumpărat de la celebrități și creatori, iar 45% dintre cumpărătorii online din întreaga lume spun că vor să cumpere produse promovate de creatori”  

Ce înseamnă asta? Că utilizatori vor dezvolta relații strânse și bazate pe încredere cu creatorii de conținut. Astfel, creatorul de conținut sau influencerul va avea capacitatea de a-i influența deciziile de a cumpăra sau de a nu cumpăra un produs/ serviciu.

Pe lângă Instagram și Facebook, important de reținut este că tot mai multe rețele sociale ajung să-și implementeze comerțul electronic. Vrei să vezi cum te poți folosi de un shop în Instagram pentru a-ți crește vânzările? Învață de la cei mai buni

Care este părerea ta? Tu cum îți faci cumpărăturile: online sau offline? 

_____
Sursă cover: Karolina Grabowska, Pexels