Săptămâna trecută am văzut primul ad oficial care a venit de la designerul Michael Kors şi cu siguranţă acest lucru a ridicat nişte semne de întrebări la oamenii de social media. Fapt ce m-a pus pe gânduri şi m-a îndemnat să scriu acest post pentru a ajuta companiile să-şi pregătească viitoarele ad-uri pe Instagram:
1. Planifică-ţi conţinutul
Lucrez în domeniul marketingului de mai mulţi ani şi un lucru ce am observat în campaniile pe social media este importanţa planificării. Că vorbim despre blogging, că vorbim despre postări pe facebook sau lansarea unei campanii social media cred cu tărie că planificarea conţinutului este un punct foarte important. De aceea trebuie să fii pregătit cu cel mai bun conţinut al tău pentru ad-ul pe Instagram. Pregăteşte-te şi planifică-ţi imaginile! Chiar şi dacă asta înseamnă să îi aduni la o masă pe designeri, pe oamenii de social media şi pe marketeri. Chiar dacă asta înseamnă că trebuie să munciţi o săptămână pentru o fotografie. Nu cred că vrei să o buctezi din prima, aşa-i?
2. Stabileşte-ţi obiectivele
Ce vrei să faci cu acest ad? Ce vrei să genereze acest ad? De ce vrei să faci acest ad? De ce acum vrei să faci acest ad? Pentru cine faci acest ad? Şi întrebările ar putea continua mult şi bine. Cred în stabilirea obiectivelor în campaniile de social media. Nu cred că setarea unui obiectiv de tipul “vreau mai mult trafic pe site” este unul realist, în special pe Instagram. Gândeşte-te că Instagram nu generează trafic pe site din postări ci doar din Bio. Setează-ţi obiective realiste! – fapt ce mă duce la următorul punct:
3. Gândeşte-te din perspectiva unui user de Instagram
Pentru că ei sunt mai sensibili, sunt mai atenţi la detalii şi la frumos. Dacă ai prea mult call to action vei ajunge să fii prea agresiv şi crede-mă pe cuvânt când îţi zic următorul lucru: prea agresiv pe Instagram îţi aduce moartea profilului. Observă ce se întâmplă pe meleagurile concurenţei, vezi ce face el bine şi ce face greşit. Analizează ce ad-uri îi crează cel mai mare engagement. Dar nu uita niciodată că un ad trebuie să genereze o emoţie vizuală!
4. Teoria Purple Cow
Chiar dacă nu vei fi primul brand care va face un ad istoric pe Instagram dar cu siguranţă teoria “purple cow” te va ajuta să ieşi din anonimat. Fă ceva diferit! Testează! Dar în acelaşi timp gândeşte-te din perspectiva unui user, stabileşte-ţi obiectivele şi planifică-ţi conţinutul!
Sunt chiar foarte curios care va fi primul brand din România care va face primul Instagram Ad!