În ce măsură Instagram, care este o platformă dedicată fotografiilor va rămâne concentrată doar pe partea estetică? Dacă fotografiile își pierd scopul inițial cu care a fost lansată platforma, ce fel de conținut va deveni din ce în ce mai popular? Ce tipuri de postări vor genera cea mai mare interacțiune? Care sunt cele mai importante tendințe pentru Instagram în viitorul apropiat?
La toate aceste întrebări ne-a răspuns Mih Lovin, Creative VR/AR + SQUAD Influencers + L2 Digital în prezentarea sa din cadrul World of Instagram Summit 2020. El a povestit despre creșterea în popularitate a conținutului video, despre filtre și AR.
Video câștigă din ce în ce mai mult teren
Poate una dintre cele mai vizibile tendințe pentru Instagram este crearea de conținut video. Instagram (de fapt, cam orice platformă) a fost gândită să răspundă la ce consumă oamenii. Și este evident că în momentul în care urmărești clipuri video, timpul petrecut pe platformă este mai lung. Și dacă stai mai mult pe acea postare, înseamnă că îți place. Dacă îți place, înseamnă că Instagramul îți va arăta mai mult conținut asemănător.
Tocmai de aceea, Instagram s-a adaptat pentru acomoda și crearea (cu ușurință) a conținutului video. În plus, rețeaua a înțeles că o generație nouă de oameni are așteptări diferite, tocmai de aceea au lansat Reels. Acestea sunt ușor de făcut, nu au nevoie de edit în afara platformei, nu trebuie să bagi clipurile în programe de editare. Formatul prinde foarte mult, mai ales pentru că este scurt. De asemenea, deoarece Reels reprezintă cel mai nou feature în platformă, algoritmul Instagram îl împinge în față și are de 5 ori mai multă expunere decât alt fel de conținut.
Ce tipuri de conținut vor crește în popularitate
Alte tendințe pentru Instagram țin de specificul conținutului creat. Astfel, vom vedea din ce în ce mai mult conținut:
- Educațional în postări de tip carousel – acestea generează foarte multe interacțiuni cu postarea. Iar algoritmul simte că ai avut foarte multe interacțiuni cu o postare și o va împinge mai departe și la alți utilizatori.
- Educațional condensat într-un singur vizual (sfaturi, idei, tips & tricks).
- De tip Pinterest – un conținut care exagerează realitatea.
- Obișnuit al creatorilor care au succes pe alte rețele – chiar dacă nu au un conținut wow, succesul influencerilor de pe alte platforme se va declina și pe Instagram. Vorbim aici, în special, de creatorii care sunt foarte populari pe TikTok, YouTube sau Twitch și au comunități care îi susțin mult.
- De tip meme, inspirat din Twitter, Instagram Stories snapshot, postări doar cu text – postările de acest gen au succes deoarece sunt foarte ușor de dat mai departe, iar utilizatorii se pot identifica cu ele.
Share-ul – cel mai important tool în social media
Share-ul este motorul cel mai important al viitorului în social media și va schimba fata tipologiei de campanii pe care le fac influencerii. Înainte, era suficient ca influencerul să facă o fotografie. Acum, brandurile își doresc ca acesta să nască o mișcare, să impulsioneze user generated content, să stârnească niște reacții.
Pentru noua generație, nu mai este necesar să ai un conținut valoros estetic. Utilizatorii vor să vadă postări amuzante, care să le genereze emoții, cu subiecte la care se pot raporta și care le oferă valoare. Pe acestea le vor da mai departe și le vor face virale.
Filtrele AR sunt viitorul
Poate una dintre cele mai importante tendințe pentru Instagram este legată de filtrele AR. Cel puțin 40% dintre userii de pe rețea au folosit măcar o dată un filtru. Filtrele AR deja se dovedesc a fi cele mai virale lucruri de pe Instagram. De ce? Pentru că utilizatorii le plac, îi avantajează sau pentru că sunt amuzante.
Mih Lovin a dat și câteva exemple de cum pot brandurile folosi filtrele AR. În primul rând, acestea sunt perfecte atunci când brandurile vor campanii care să includă gamification. De asemenea, se pot folosi pentru a marca o sărbătoare anume sau Ziua Națională. Filtrele pot fi folosite creativ și în campanii de CSR. Bineînțeles, există și multe filtre de beauty, care includ rame sau obiecte 2D sau 3D. Nu în ultimul rând, se pot utiliza în brandingul influencerilor care vor să-și lanseze filtre dedicate urmăritorilor.
Regulile jocului se schimbă în timp real
Instagram nu va mai fi doar o platformă unde un creator estetic își postează activitatea zilnică. Ci va fi o platforma în care încep să intre și alte tipuri de creatori, cu niște alte reguli care schimbă dintr-o dată tot jocul. Schimbarea vine de la o generație nouă de oameni care își cere locul de drept în platformă. Și nimic nu va mai rămâne la fel.
Prezentarea lui Mih Lovin despre tendințe pentru Instagram o poți urmări și în format video, aici.
Citește și câteva sfaturi juridice pentru Instragram de la Ana Maria Udriște aici.