Bine te-am regăsit cu primul articol din acest an care nu putea fi altul decât unul care abordează social media trends în 2024. Cum bine știi, schimbările sunt la ordinea zilei, iar tendințele evoluează rapid, aducând cu ele oportunități și provocări noi.
Așadar, ne-am inspirat din acest articol despre tendințe și vrem să-ți oferim câteva sfaturi utile care să te ajute să-ți menții prezența online.
Social media trends în 2024
1. Revenirea la conținutul de formă lungă
Ei bine, 2024 aduce o revenire a conținutului de formă lungă. Scurt și succint nu mai este regula, acum este momentul să te scufunzi în detalii, să oferi povești mai complexe și să te conectezi cu audiența printr-o narare mai profundă. Iată ce poți să faci, concret:
- Bloguri și articole detaliate, bine documentate, prin care să oferi informații în profunzime. Acest lucru se datorează dorinței de a avea informații de încredere și analize aprofundate.
- Videoclipuri mai lungi: platformele precum YouTube văd o creștere a popularității videoclipurilor mai lungi, care oferă conținut educativ, divertisment sau povești complexe.
- Podcasturi deoarece oferă discuții aprofundate pe teme diverse, de la educație la divertisment.
- Serie de postări legate între ele care să ofere o poveste detaliată, diferită de postările scurte, izolate.
2. AI devine un jucător cheie în social media
Inteligența artificială (AI) își face simțită prezența tot mai mult în social media. De la generarea automată de conținut până la filtre personalizate și scrierea descrierilor, AI-ul este acum un instrument indispensabil pentru creativitate și eficiență.
Deși sună bine, ține cont că AI nu poate niciodată să înlocuiască originalitatea și ceea ce te face pe tine diferit.
3. Autenticitatea și transparența contează tot mai mult
În era în care rezistența și încrederea consumatorilor sunt în creștere, autenticitatea este caracteristica de bază a conținutului de succes pe rețelele de socializare în 2024. Oamenii își doresc să cunoască persoane și branduri autentice, să vadă în spatele scenei și să se simtă conectați cu oamenii reali.
Așadar, fii tu însuți și exprimă-ți sinceritatea în conținutul tău, iar comunitatea ta online te va răsplăti cu implicare și loialitate. Iată câteva idei pe care le poți implementa:
- Vlogging de zi cu zi în care să oferi o perspectivă sinceră asupra vieții tale;
- Povești de succes și eșec prin care să arăți că ești cât se poate de real/ă și că înveți din greșelile tale;
- Sesiuni Q&A live prin care să interacționezi direct cu audiența ta.
4. Creșterea interesului pentru nano și micro influenceri
În timp ce influencerii cu un număr uriaș de urmăritori continuă să fie relevanți, trendul din 2024 se îndreaptă mai mult spre influencerii nano și micro. Acești creatori de conținut au audiențe mai mici, dar sunt mai autentici, au o relație mai puternică cu urmăritorii lor și pot oferi o implicare mai personalizată cu comunitatea.
De exemplu, parteneriatele cu branduri locale promovând astfel produse care sunt perfect aliniate cu stilul lor de viață, cu valorile lor și ale audienței lor.
Citește care sunt întrebările pe care trebuie să ți le adresezi înainte de o colaborare cu un influencer.
5. Conținutul sustenabil și responsabil
Conținutul axat pe sustenabilitate și responsabilitate socială câștigă teren în acest an. Utilizatorii social media sunt tot mai conștienți și interesați de aceste teme. Dacă afacerea ta este implicată în practici sustenabile sau susține cauze sociale, este important să le evidențiezi pe platformele de social media. Uite cum poți s-o faci:
- Documentează-ți eforturile de a reduce amprenta de carbon sau de a folosi materiale reciclabile.
- Creează campanii care să educe publicul despre problemele de mediu sau cele sociale.
- Colaborează cu organizații non-profit pentru a promova cauze sociale sau de mediu.
6. Realitatea augmentată și virtuală iau amploare
Realitatea augmentată (AR) și cea virtuală (VR) continuă să evolueze rapid și au un potențial enorm în lumea social media. Putem aștepta o creștere a conținutului și a experiențelor AR/VR pe platforme precum Snapchat, Instagram și Facebook.
Aceste tehnologii inovatoare permit utilizatorilor să interacționeze și să se implice într-un mod cu totul nou, aducând conținutul la viață în moduri interactive și captivante.
7. Conținut „închis” sau privat
Tendința conținutului privat capătă elan în acest an din mai multe motive. În primul rând, oboseala utilizatorilor de „conținutul sugerat” care apare în fluxurile sociale. Apoi, utilizatorii caută o conexiune mai profundă cu creatorul de conținut și comunitatea sa. În al doilea rând, creatorii de conținut își doresc să dețină conținutul în afara platformelor sociale și, nu în ultimul rând, să producă bani prin „conținutul exclusiv”.
- Grupuri exclusive și comunități private unde membrii pot găsi conținut exclusiv;
- Abonamente la servicii precum Patreon sau Substack oferă creatorilor posibilitatea de a oferi conținut premium abonaților;
- Webinarii și ateliere online accesibile doar prin abonament sau plată.
Evoluția continuă a social media nu pare să se oprească în 2024. Autenticitatea, conținutul video, influencerii nano și micro, realitatea augmentată și virtuală, precum și conținutul exclusiv sunt doar câteva dintre social media trends care ne vor defini experiențele în acest an digital.
Fii curajos, adaptabil și inovator, iar lumea social media îți va fi teren de joacă pentru a-ți promova ideile și a te conecta cu audiența ta în moduri noi și captivante.
Dacă ai fost inspirat de acest mini-ghid, spune-ne care punct ți se pare cel mai ușor de implementat.
_____
Sursă poză de copertă: Freepik.com