Digital trends în anul 2022 este cu siguranță un subiect de interes pentru oamenii de marketing care vor să fie la curent cu tendințele din următoarea perioadă. Despre aceste tendințe vei afla chiar de la Raluca Radu, Country Manager ANSWEAR.ro & Fondator MTH Digital.
Au fost ani de zile în care s-a vorbit despre trenduri precum video, creșterea multi-channel funnel-urilor și influencer marketing. Cumva, avem senzația că nimic nu se schimbă. Interesant este că noi ne află în momentul în care aceste trenduri devin realitate pentru noi.
Cu toate că vorbim des despre digital, în România, bugetele pentru digital sunt între 1-30%.
8 Digital trends în anul 2021/2022
1. Conținutul video
Conținutul video este în creștere: TikTok, Reels, YouTube. Ca recomandări, conținutul video trebuie să fie în formă scurtă, să prezinte oameni și să fie catchy.
Iată câteva dintre motivele pentru care conținutul video a prins teren și a început să fie tot mai bine realizat:
- creșterea TikTok (în ianuarie 2021 avea 3.5 milioane de utilizatori în România)
- lansarea zonei de Reels de la Instagram, categorie care pare să fie „împinsă” în față
- a crescut timpul petrecut de utilizatori pe YouTube (12 milioane de utilizatori activi pe lună)
- în pandemie, a crescut timpul de vizualizare pe YouTube
Ca idee, trebuie să ne gândim tot mai mult la conținutul video și să-l integrăm în strategiile de comunicare.
Vrei să creezi conținut video de calitate? Iată o listă cu aplicații gratuite care te vor ajuta să faci editezi videoclipurile tale.
2. Multi-channel marketing
A început să se înțeleagă că nu mai este suficient să comunici pe un singur canal, ci trebuie să existe diversitatea canalelor de marketing: Pinterest, YouTube, LinkedIN, bloggeri, influenceri, Facebook etc.
Unul dintre catalizatorii acestui lucru a fost problema pe care a pus-o Facebook în acest an. Asta a făcut ca multe dintre branduri să-și mute bugetul de Facebook Ads pe alte canale.
Este important să ne uităm acolo unde este clientul nostru și să ne gândim că utilizatorii au început să ne nișeze, așa că pot fi găsiți în aplicații diverse.
3. Owned Media vs. Paid Media
Se simte mutarea din zona de publicitate plătită către zona de creare de canale proprii (owned media). Pentru un business, este periculos să fie dependent de calalele plătite cum sunt Google sau Facebook. Ca urmare, focusul în următoarea perioadă se va muta spre crearea de comunități.
Un brand are mai mult sens în a-și crea propriile canale de media: comunitate, SEO, mobile apps.
4. Influencer Marketing
Discuțiile despre influencer marketing au ajutat piața în a înțelege atât brandurile și influencerii, dar și agențiile, cum să se raporteze unii la alții și să obțină rezultate.
În marketing online, este important să te gândești la tot funnel-ul de marketing:
- cum te prezinți publicului
- cum atragi interacțiune din partea publicului
- convertirea publicului în cumpărător
Brandurile au înțeles că influencer marketing este despre accesarea comunității influencerului, mai mult decât expunerea.
5. Personalizare
Există numeroase instrumente care ne dau acces la personalizare: newsletter, e-mail marketing, optimizarea conversiei pe site.
E-mail marketing personalizat are până la 30% creștere a ratei de deschidere și click în urma personalizării.
Un prim pas către personalizare este A/B testing și customer surveys.
6. AI vs. Cookieless Era
Se poate observa o discuție între automatizare în marketing online versurs faptul că suntem împinși să ne întoarcem în timp spre cookielless era. Pe de-o parte se merge către reclame care se optimizează singure, pe de altă parte, din ce în ce mai multe dintre platforme nu se vor mai putea folosi de comportamentul de navigare al utilizatorului în afara aplicației.
Așadar, va trebui să revenim la câteva principii:
- targetare manuală
- crearea de conținut personalizat pe segmente de buyer persona
7. Full-Funnel
Odată cu maturizarea pieței de e-commerce din România, devine din ce în ce mai clar că nu putem să credem poveștile cu zâne în care vom crea campanii pe Google și vindem tot. Avem nevoie de tot funnel-ul de marketing și este important să ne concentrăm pe achiziția de clienți noi, dar și retenția celor vechi.
Word of mouth, brandul și notorietatea de brand sunt lucruri upperfunnel care sunt foarte importante și devin, în timp, rentabile.
8. Voice search
Încheiem lista de digital trends pentru anul 2022 cu voice search despre care se vorbește mult la nivel internațional. Mesajele vocale, dar și căutările vocale sunt în creștere.
- schimbarea obiceiurilor dinspre text spre voce
- social media sound ON
Pentru mai multe informații despre digital trends, dar și despre cum să-ți construeiști brandul sau cum să automatizezi campaniile cu influenceri, te invităm să vizionezi întregul eveniment World of Digital Autumn 2021, transmis pe Facebook.