It’s a wrap: noutăți social media ianuarie 2022

It’s a wrap: noutăți social media ianuarie 2022



Luna ianuarie tocmai ce s-a încheiat, așa că am pregătit un wrap up care conține câteva dintre cele mai semnificative noutăți social media din utlimele 30 de zile.

Facebook elimină videoclipurile de profil începând cu luna viitoare

Chiar dacă nu pare surprinzător, Facebook a anunțat că renunță la videoclipurile de profil începând cu 7 februarie 2022. Ceea ce părea să fie o modalitate distractivă și captivantă de a aduce utilizatori în platformă, astăzi pare să nu mai prezinte interes. Te întrebi ce se întâmplă cu persoanele care foloseau această caracteristică? Răspunsul este simplu: acestea le vor schimba în fotografii statice.

Așadar, dacă ai un clip video de 7 secunde în loc de poză de profil, pregătește-te să-l înlocuiești.

Pinterest testează funcția Highlights

Parcă nu demult spuneam că, în ceea ce privește conținutul video, Instagram pare să se asemene tot mai tare cu TikTok. În ianuarie, Pinterest testează introducerea unui nou element „Highlights” pentru Pin-uri. Noua caracteristică le-ar permite utilizatorilor să-ți mențină cele mai bune Pin-uri în partea de sus a profilului. 

Introducerea de highlights mai are un beneficiu. Le permite urilizatorilor să obțină și mai multă valoare, engagement și conversii din postările care vor fi fixate în highlights.

Pinterest a confirmat că noua caracteristică Highlights este în curs de a fi lansată și va avea 6 highlights per profil:

„Pinterest este o platformă de inspirație pentru creatori. Creatorii joacă un rol crucial în această călătorie, acționând ca clienți personali, bucătari, stiliști și consultanți generali pentru utilizatorii noștri. Prin urmare, continuăm să ne evoluăm formatele, funcțiile și instrumentele pentru a-i ajuta să construiască o comunitate și pentru a-i inspira pe utilizatori să interacționeze. Highlights sunt o nouă modalitate prin care le oferim creatorilor de a-și evidenția cele mai relevante Pinuri în partea de sus a profilului lor, pentru a le face mai vizibile și mai ușor de descoperit. Creatorii pot adăuga până la 6 highlights cu până la 20 de Pin-uri în fiecare highlight.”

Apropo de highlights, dacă vrei să înveți cum să le folosești pentru a-ți promova afacerea, te invităm să citești acest articol.

Ce metrici urmărești pe Pinterest?

Te-ai decis să incluzi Pinterest în strategia ta de marketing din 2022? Foarte bine. Dar ce metrici urmărești?

Iată principalele valori pe care ar trebui să le urmărești pentru a măsura performanța Pin-ului creat:

  • Impressions: numărul de persoane care au văzut Pin-ul tău.
  • Engagement: numărul de interacțiuni pe care l-a generat Pin-ul tău. Asta include și salvările de pin, click-uri și altele.
  • Vizualizări lunare: Acest metric arată de câte ori au fost vizualizate Pin-urile tale într-o lună.
  • Closeups: numărul de dăți în care un utilizator a deschis un Pin ca să vadă imaginea mai bine.
  • Saves: de câte ori a fost salvat Pin-ul tău de către alți utilizatori.

Instagram intră în direct în 3, 2, 1.

Instagram nu încetează să ne surprindă nici în ianuarie. A anunțat posibilitatea programării și afișării live-urilor direct pe profilul utilizatorilor.

Noua opțiune de afișare permite listarea următoarelor live-uri direct pe profilul tău. La un click distanță de afișaj, apare un pop-up în care utilizatorii se pot înscrie pentru a primi un memento cu privire la live-ul care urmează să înceapă. 

După cum a explicat Mosseri:

„De acum, creatorii pot separa programarea unui live de crearea unei postări de feed sau chiar acum a unui Story. De asemenea, primesc o mică insignă pe profilul lor, care le permite urmăritorilor lor să știe, sau pe oricine ajunge pe profilul creatorului, că urmează un Live și se pot abona pentru a primi un reminder.”

Până acum, singura modalitate de a notifica oamenii despre live-urile viitoare în aplicație a fost mai complexă. Se făcea prin postări și povești, ceea ce limita impactul notificărilor la urmăritorii tăi existenți. Acum, oricine trece prin profilul tău va putea vedea că urmează un live, care ar putea aduce mai mulți spectatori.

Schimbarea este de mare ajutor pentru a crește gradul de awareness și a atrage mai mulți spectatori la live.

Sondaje cu mai multe variante de răspuns

Între negru și alb, de multe ori uităm că unele zone pot fi și gri. 

Instagram a mărit opțiunile de răspuns în categoria sondajelor de pe story, mărind astfel gradul de engagement al utilizatorilor. De multe ori e dificil să restrângi un sondaj la doar două răspunsuri. Există întotdeauna o zonă între ambele răspunsuri, zonă „gri”. 

Pentru asta, sticker-ul Poll pentru Instagram Stories îți permite acum să adaugi până la patru opțiuni de răspuns pentru sondaj. În plus, poți schimba și culoarea textului întrebării din sondaj.

Acest lucru pare să fie o îmbunătățire mult așteptată de utilizatorii care vor să obțină mai multă interacțiune pe conturilor lor. Procesul de răspuns la sondaj este la fel de simplu, cu o singură apăsate. 

Noile actualizări făcute de Instagram, deși sunt mici, fiecare oferă valoare și utilitate în moduri diferite. 

Înainte să încheiem wrap-ul pentru luna ianuarie 2022, te invităm să citești un studiu despre cele mai importante date despre Generația Z. Adulții din Generația Z, cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani, reprezintă o forță de consum în curs de dezvoltare, care stabilește tendințe care influențează obiceiurile de cumpărare ale cumpărătorilor mai în vârstă. Cei mai tineri dintre cumpărători nu gândesc la fel ca părinții și bunicii lor, iar așteptările lor față de serviciul clienți sunt mai mari decât ale oricărei alte generații.

Sperăm că știrile de social media din ianuarie să-ți de folos!

_____
Sursă poză de copertă: Pikisuperstar, Freepik.com