Al 5-lea pas al unui brand pe Instagram: Colaborarea cu Instagrammerii

Al 5-lea pas al unui brand pe Instagram: Colaborarea cu Instagrammerii



Primul pas al unui brand pe Instagram – Decizia

Al doilea pas al unui brand pe Instagram – Cercetarea

Al treilea pas al unui brand pe Instagram – prima fotografie nu e prima fotografie

Al patrulea pas al unui brand pe Instagram – A fi constant

Mi-a fost greu să-mi dau seama care ar fi fost al 5-lea pas pe care un brand trebuie să-l facă atunci când vrea să înceapă să folosească Instagram. Poate că deja ar fi un lucru natural din partea omului din spatele brandului să-şi dea seama ce trebuie să facă dar eu încă sunt de părere că un simplu ghid ar fi de un bun augur pentru oricine.

Însă acest pas e mai mult decât un punct dintr-un check list, e mai mult decât un pas ce trebuie făcut şi apoi lăsat trecutului. Cred că acest pas trebuie să fie într-o continuă “călcare” – dacă pot spune aşa.

Pasul al 5-lea deja te aduce în lumea Instagram şi ajungi să te întâlneşti (chiar dacă doar virtual) cu cei care te vor ajuta să-nţelegi mai bine această reţea. Pasul al 5-lea îl dedic cunoaşterii instagrammerilor.

Tu eşti un brand care vrei să te foloseşti de Instagram pentru a atrage mai mulţi fani de partea ta care mai apoi să devină clienţii tăi. It’s all about the business. Ei, instagrammerii, sunt nişte oameni (unii sunt fotografi profesionişti iar alţii chiar amatori dar care prin aplicaţie au reuşit să se impună în arta fotografiei cu telefonul mobil) care sunt într-o continuă explorare de frumos încercând să ofere urmăritorilor lor o experienţă vizuală de neuitat. Şi-acum să curgă întrebările: Cum ne apropiem de aceşti instagrammeri? Cum abordăm instagrammerii? Cum îi facem să ne urmărească? Cum putem să colaborăm cu instagrammerii? De fapt ne interesează să stabilim podul dintre un brand şi un instagrammer, nu-i aşa? Ba da.

Pe Instagramology am dat multe exemple de branduri care au colaborat/lucrat cu instagrammeri: Microsoft, MarcJacobs, Mercedes-Benz, Warby Parker, Super Jean etc. De ce? Ca să vă arăt că se pot face mult mai multe lucruri cu Instagram decât a face o fotografie ce mai târziu să fie înecată în hashtag-uri.

Știi ce ar fi interesant acuma? Să-ți spun cum să începi să abordezi instagrammerii, nu-i așa? Cei 5 pași pe care ar trebui să-i faci:) Că doar pentru asta ai intrat să citești articol și apoi să-ncepi să-i bombardezi cu e-mailuri și campanii unde ar merge numa’ bine. Well…dă-mi voie să-ți zic singurele două lucri pe care trebuie să le știi atunci când abordezi un instagrammer:

1. Bunul simț în relaționare

2. Atenție la estetica produsului/paginii

Atât. Și cred că acest ”bun simț” ar trebui să existe în vistieria fiecărui om de comunicare sau marketing care ar dori să abordeze orice influencer sau orice creator de conținut, indiferent de platformă.

În primul rând social și apoi media

Ultimul punct pe care l-am scris în ”Practici bune pentru brandurile care adopta Instagram in 2015 (II)” este Colaborează cu instagrammeri pentru că am vrut să îi fac pe oamenii care folosesc Instagram pentru brandul lor să înceapă să realizeze că nu pot face mare brânză pe această rețea dacă nu colaborează cu ei.

Ca în orice relație bună în care are nevoie de timp, de resurse și mai ales de încredere așa e și cu relația cu instagrammerii. Dacă vrei să faci ceva cu adevărat pe Instagram în colaborare cu instagrammerii atunci începe să construiești încă de pe acum relația. Dar nu te aștepta să vină din prima la evenimentul tău sau la lansarea produsului sau să pună o poză cu pachețelul frumos pe care l-ai trimis acum 2 luni. It’s all about the chemistry.

Produsul este vedeta

Știi vorba aia ”copilul meu este cel mai frumos”? Well…lucrul acesta merge și în grădina oamenilor de marketing. Produsul meu este cel mai bun, cel mai tare, cel mai frumos, cel mai șmecher etc. Da? Perfect. Mă bucur să aud asta.

Dar poate nu pentru toată lumea și în special pentru instagrammeri. Hai să zicem că ești o agenție care organizează un concert și vrei să chemi instagrammerii ca să vină să pozeze vedetele care vor veni la eveniment și poate chiar imagini behind the scene. Totul se va întâmpla seara într-o locație deja știută de toată lumea. Well…aici eu clasez instagrammerii în 3 categorii:

  1. Instagrammerii care nu sunt comerciali dar caută frumos și sunt atenți la ce pun pe contul lor de Instagram – avem destule exemple în categoria People
  2. Instagrammerii care sunt comerciali și folosesc Instagramul ca pe un instrument de comunicare – deobicei sunt blogeri/țele de fashion.
  3. Instagrammeri generali.

Și atunci cu siguranță la evenenimentul tău aș targeta instagrammerii din categoria a doua. E mai bine pentru tine și brandul tău!

Înainte să iei legătura cu instagrammer îți recomand să îi analizezi feed-ul dar mai ales comentariile de la fotografii. Ce fotografiază? Cât de des fotografiază? Ce tag-uri folosește? Cu cine discută în comentarii?

Exemple de branduri care au colaborat cu instagrammeri

Daniel Wellington este un brand care a reușit să-și trimită produsul la diferiți instagrammerii world wide care se fotografiază cu ceasul și au și un cod de x% de reducere. Simplu, nu?

De asemenea reușesc să-i facă pe instagrammeri să se fotografieze într-un mod cât mai creativ și îi pun pe pagina lor de Instagram sub tag-ul #dwpickoftheday

“I’ll be your lighthouse, if you’ll be my sea” (photo via @dark.cyanide) #danielwellington

A photo posted by Daniel Wellington (@danielwellingtonwatches) on

Un alt brand care a reușit să-mi atragă atenția este Ullu Shop care prin husele hand made sunt numai bune pentru instagrammerii care sunt atenți la telefoanelor lor mobile.

A photo posted by ullu (@ullushop) on

A photo posted by ullu (@ullushop) on

A photo posted by ullu (@ullushop) on

Și știți cum am aflat de aceste două branduri? Nu de pe Google sau Adweek, ci direct de la instagrammerii care au fost abordați de ei și au început să le folosească în fotografiile lor. Da, endorsing pe Instagram încă funcționează!

Concluzie:

1. Începe să relaționezi cu instagrammerii: urmărește-i, vorbește cu ei și interacționează cu ei – DAR toate astea cu bun simț.

2. Analizează-ți produsul și vezi dacă este în targetul urmăritorilor instagrammerilor.

3. Fii cu bun simț dar FOARTE atent la estetica paginii tale.

4. Continuă să citești Instagramology pentru alte tips and tricks.